Jump to content

Side-power midi 201, moment for senterbolt?

Gammern

Recommended Posts

Ja, de er veldig bra, men skulle gjerne montert tilbake winchen i morgen tidlig. Skulle  ta av kabularet pga tauet hadde kilt seg fast og blitt med et par runder. Det var umulig med så mye tau mellom skivene. De går an å dele, men det er 5 stk 5mm Unbrako skruer med nylockmuttere på baksiden av den innerste skiven. Ved å løsne disse falt selvfølgelig mutterne ned i mekanismen til trekk/fritt fall.   Demonterte da hele winchen og fikk fixet det problemet, men senterbolten som holder kabularet på plass er slik at drar man for hardt klemmes kabularet fast og fritt fall systemet fungerer ikke. Den satt ikke hardt ved demontering så jeg regner med at den skal låses med locktite og bare dras slik at det ikke er noen aksiell glapp. Regner med at Sleipner drar med et visst moment og håper det er noen der ute som vet. 

• 8 måneder senere...

Ja, en telefon til Sleipner fixet problemet. Det sitter en bronseforing i kabularskivens senter. Skiven vil ofte flytte seg en liten bit utover og/eller foringen innover når tauet kiler seg fast nok. Den må presses ut igjen til den stikker ca. en halv mm på utsiden av skiven. Da vil senterbolten treffe denne og ikke kabularskiven og kan i prinsipp dras hvor hardt du vil. Sleipner oppgir ikke noe moment, han jeg snakket med sa at de bare "dro den fast". Jeg har gjort det og det fungerer fint nå.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...