Jump to content

Glavaflex er det brukbart ?


myhreoe

Recommended Posts

Noen som har vært borte i Glavaflex ?

 

Skal som sagt innrede båten , og har blitt anbefalt å bruke denne type støy isolasjon. Må vel nevne at det var forhandler som anbefalte produktet .

 

Har og fått meg en dyrekjøpt erfaring når det gjelder transport av diviencyell, Det holder ikke med reimer , forskalingsbord og ei halv finerplate på takgrind. :headbang: vinden over stordbrua tok knekken på den eine plata ,900 kroner :cryin: rett i dass.Så neste gang tar jeg Halco-en og tar det via sjøveien.

Stolt eier av båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Noen som har vært borte i Glavaflex ?

 

Skal som sagt innrede båten , og har blitt anbefalt å bruke denne type støy isolasjon. Må vel nevne at det var forhandler som anbefalte produktet .

 

Har og fått meg en dyrekjøpt erfaring når det gjelder transport av diviencyell, Det holder ikke med reimer , forskalingsbord og ei halv finerplate på takgrind. :headbang: vinden over stordbrua tok knekken på den eine plata ,900 kroner :cryin: rett i dass.Så neste gang tar jeg Halco-en og tar det via sjøveien.

Leste litt om det på nettet!

Sikkert bra, men hvordan var prisene i forhold til liknende matrialer?

Link to post
Share on other sites

Dette er vel det eneste produktet jeg har hørt om. prisen er 2750,- for rull på 18 x1m Vet ikke om det er god eller dårlig pris.

Vet det finnes diverse spray produkter som brukes i bil industrien for å dempe støy men om de har samme egenskapene når det gjelder brannsikkerhet og fukt aner jeg ikke.

 

Har begynt jobben med å skrape ned limrestene i fra kabin,

tenkte litt på å bruke kjemikalier først :nono:

men vil gjerne ha med meg oppveksten til min 8 mnd gamle sønn.

Stolt eier av båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

HAr dere en link til glavaflex

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Har selv brukt Kaiflex fra Kaiman.Liknende eller samme produkt som Glavaflex. Brukte 13 mm med lim/tape på baksiden. Denne skulle redusere støy med 36 db.

Forøvrig mener eg å huske at 10mm Kaiflex tilsvarer ca 60 cm Glava isolasjon med tanke på temp isolasjon.

10mm er garantert til -30 grader og da skal det ikke slå igjenom.

Heile mitt motor rom er isolert med dette materialet. Virket godt..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...