Oymo68 Startet 26.Juli.2020 Del på Facebook Startet 26.Juli.2020 Hei Jeg har nettopp kjøpt en gammel Karmøy Sport med en 25HK Nissan påhenger. Tidligere eier har festet styrekabelen på en høyst utradisjonell måte (se bildet) for at det skal være mulig å vippe opp motoren. "Konseptet" her er at akterspeilbraketten er festet med en litt løs skrue slik at den flytter seg litt når man vipper motoren opp!😳 Regner med at det må finnes bedre patenter enn dette, med et leddet/hengslet feste, som håndterer denne bevegelsen, og lurte på om noen her inne har noen glupe tips.😊 Det er dessverre ikke fysisk plass til å la styrestaget gå gjennom motorfestet. Vennlig hilsen Øyvind Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juli.2020 Del på Facebook Svart 26.Juli.2020 normalt sett så skal kula i akterspeilfestet gi nok bevegelsesrom. Men kan se ut som at den står for nært motoren slik at bevegelsen på røret blir for stor. Her tror jeg jeg ville flyttet festet lenger til venstre i bildet. Hvordan ser det ut utenfor bildekanten? Kan se ut som at kabelen er klamret fast i "svingen"? Her må kabelen få lov til å bevege seg litt Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Oymo68 Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2020 Å flytte den lengre mot venstre gir mening👍Takk for tipset! Det er ikke mye bevegelsesrom for kulen slik det er montert nå, men bytter rør og kule i samme slengen. Er det slik at kulen skal kunne "gli" litt inne i braketten? Til venstre i bildet kommer kabelen ut av en gummimuffe. Det virker ikke å være noe som hindrer bevegelse der. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juli.2020 Del på Facebook Svart 27.Juli.2020 jepp, plastkula skal gli inni festebraketten for å ta opp vinkelendringer under sving / opptilting Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Oymo68 Svart 27.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2020 Takk igjen, Ivar! Da tror jeg at jeg skal få skikk på det! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.