Jump to content

VHF med trådløs håndsett


Brumle

Recommended Posts

Jeg håper det ikke finnes for å si det slik.

VHF er nødutstyr og bør være fastmontert med ledning, det du kan vurdere er å kjøpe en vhf hvor display og knapper sitter på håndsettet, da kan du legge opp til flere uttak på båten din. Selv skal jeg installere en Skanti 3000 VHF med to håndsett.

Link to post
Share on other sites

Jeg håper det ikke finnes for å si det slik.

VHF er nødutstyr og bør være fastmontert med ledning, det du kan vurdere er å kjøpe en vhf hvor display og knapper sitter på håndsettet, da kan du legge opp til flere uttak på båten din. Selv skal jeg installere en Skanti 3000 VHF med to håndsett.

 

Det kan selfølgelig også være aktuellt, følger det med lang kabel til håndsettet eller kan en legge vanlige ledninger opp til dette.

 

Sikkert mange typer og velge mellom her, hva bør jeg legge vekt på, og hvilket prisleie ligger dette på.

Link to post
Share on other sites

-Skal du ha den utendørs så skader det ikke at den tåler litt vann.

-DSC er veldig greit, både med tanke på sikkerhet og oppkalling av tjommier ol. I dag er det mange som har vhfen avslått fordi de ikke "gidder" å høre all trafikken, her kan du om du vil slippe unna med kun nødtrafikk og dsc oppkall til deg. Du vil derimot gå glipp av oppkall fra vhfer uten dsc.

-skal ikke svare for alle typer men generellt kan hvilken som helst skjermet flerleder nyttes. Om du lager overganger eller skaffer like plugger avhenger nok av utstyret. Kansje du kan få kjøpt en ekstra brakett til håndsettet?

Link to post
Share on other sites

Er på utkikk etter en ny fastmontert VHF, er ikke helt fornøyd med den bærbare som jeg har nå. Men i og med at jeg har to styreposisjoner så kunne det vært lettvint med et trådløst håndsett til denne. Har søkt litt rundt uten og finne noe. Noen som vet om dette i det hele tatt finnes? :confused:

Her har du en link du sikkert kommer til å like: :wink:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/UNIDEN-UM52...582121087QQrdZ1

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...