Brumle Startet 12.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2005 Er på utkikk etter en ny fastmontert VHF, er ikke helt fornøyd med den bærbare som jeg har nå. Men i og med at jeg har to styreposisjoner så kunne det vært lettvint med et trådløst håndsett til denne. Har søkt litt rundt uten og finne noe. Noen som vet om dette i det hele tatt finnes? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2005 Jeg håper det ikke finnes for å si det slik. VHF er nødutstyr og bør være fastmontert med ledning, det du kan vurdere er å kjøpe en vhf hvor display og knapper sitter på håndsettet, da kan du legge opp til flere uttak på båten din. Selv skal jeg installere en Skanti 3000 VHF med to håndsett. Sitér dette innlegget Link to post
Brumle Svart 12.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2005 Jeg håper det ikke finnes for å si det slik. VHF er nødutstyr og bør være fastmontert med ledning, det du kan vurdere er å kjøpe en vhf hvor display og knapper sitter på håndsettet, da kan du legge opp til flere uttak på båten din. Selv skal jeg installere en Skanti 3000 VHF med to håndsett. Det kan selfølgelig også være aktuellt, følger det med lang kabel til håndsettet eller kan en legge vanlige ledninger opp til dette. Sikkert mange typer og velge mellom her, hva bør jeg legge vekt på, og hvilket prisleie ligger dette på. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2005 -Skal du ha den utendørs så skader det ikke at den tåler litt vann. -DSC er veldig greit, både med tanke på sikkerhet og oppkalling av tjommier ol. I dag er det mange som har vhfen avslått fordi de ikke "gidder" å høre all trafikken, her kan du om du vil slippe unna med kun nødtrafikk og dsc oppkall til deg. Du vil derimot gå glipp av oppkall fra vhfer uten dsc. -skal ikke svare for alle typer men generellt kan hvilken som helst skjermet flerleder nyttes. Om du lager overganger eller skaffer like plugger avhenger nok av utstyret. Kansje du kan få kjøpt en ekstra brakett til håndsettet? Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 12.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2005 Har sett noen slike løsninger på de amerikanske ebay sidene. Tror det var Icom bl.a. som hadde en slik trådløs løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2005 Har du en vhf installert i dag kan du jo supplere med en hånsholdt vhf til bruk på loftet. Kjekk å ha hvis du har en dinge på slep også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Er på utkikk etter en ny fastmontert VHF, er ikke helt fornøyd med den bærbare som jeg har nå. Men i og med at jeg har to styreposisjoner så kunne det vært lettvint med et trådløst håndsett til denne. Har søkt litt rundt uten og finne noe. Noen som vet om dette i det hele tatt finnes? Her har du en link du sikkert kommer til å like: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/UNIDEN-UM52...582121087QQrdZ1 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.