Jump to content

White Shark 205/206. Er det en «tørr» eller «våt» båt?

Honduras

Recommended Posts

Lurer på å bytte RIBen med en White Shark 205 eller 206. Noen sier disse er suverene i sjø/bølger, mens andre sier de er «våte». 
Har hytte ved Strømtangen(Østfold) med mye rotete og krapp sjø, så trenger en båt som går flott i sjøen. Har en Ballistic RIB i dag, og er litt bortskjemt med sjøegenskapene. 
 Noen med erfaring med disse 20’-skrogene?

175 blir for liten, og den har et smalere skrog som jeg mistenker kan være noe «våtere» i motsjø og sidevind. 

Redigert av Honduras (see edit history)

Har en 205 med Yamaha 150 4t som vi tok i bruk denne sommeren. Opplever den som meget sjøsterk og romslig i forhold til antall fot. Om du vil oppleve den som tørr vet jeg ikke, men jeg synes den er fantastisk i sjøen med 4-5 stk ombord. Er man flere blir den våtere ettersom den kan bli litt tung/framtung 

Den legger seg litt over i sterk sidevind, men ikke plagsomt mye

Jeg har hatt Grand 650 som jeg var veldig happy med, men turte ikke å slippe 16 åringen løs i denne da den gjorde 50 utrygge knop. White Shark’n gjør 38knop og er umulig å kjøre dust med. Den hverken hopper eller banker og jeg er ikke nervøs i det hele tatt når guttungen og kompisene stikker ut i 10-12 m/s for å kjøpe is på andre siden av byfjorden

Honduras skrev for 12 timer siden:

Lurer på å bytte RIBen med en White Shark 205 eller 206. Noen sier disse er suverene i sjø/bølger, mens andre sier de er «våte». 
Har hytte ved Strømtangen(Østfold) med mye rotete og krapp sjø, så trenger en båt som går flott i sjøen. Har en Ballistic RIB i dag, og er litt bortskjemt med sjøegenskapene. 
 Noen med erfaring med disse 20’-skrogene?

175 blir for liten, og den har et smalere skrog som jeg mistenker kan være noe «våtere» i motsjø og sidevind. 

Whiteshark er etter mitt inntrykk et lokomotiv i sjøen. Jeg har kun erfaring med 225 og den opplevde jeg som tør og det meste av sjøen utover fra baug.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...