Honduras Startet 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2020 (redigert) Lurer på å bytte RIBen med en White Shark 205 eller 206. Noen sier disse er suverene i sjø/bølger, mens andre sier de er «våte». Har hytte ved Strømtangen(Østfold) med mye rotete og krapp sjø, så trenger en båt som går flott i sjøen. Har en Ballistic RIB i dag, og er litt bortskjemt med sjøegenskapene. Noen med erfaring med disse 20’-skrogene? 175 blir for liten, og den har et smalere skrog som jeg mistenker kan være noe «våtere» i motsjø og sidevind. Redigert 27.Juli.2020 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
fleggis Svart 27.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2020 Har en 205 med Yamaha 150 4t som vi tok i bruk denne sommeren. Opplever den som meget sjøsterk og romslig i forhold til antall fot. Om du vil oppleve den som tørr vet jeg ikke, men jeg synes den er fantastisk i sjøen med 4-5 stk ombord. Er man flere blir den våtere ettersom den kan bli litt tung/framtung Den legger seg litt over i sterk sidevind, men ikke plagsomt mye Jeg har hatt Grand 650 som jeg var veldig happy med, men turte ikke å slippe 16 åringen løs i denne da den gjorde 50 utrygge knop. White Shark’n gjør 38knop og er umulig å kjøre dust med. Den hverken hopper eller banker og jeg er ikke nervøs i det hele tatt når guttungen og kompisene stikker ut i 10-12 m/s for å kjøpe is på andre siden av byfjorden Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Honduras skrev for 12 timer siden: Lurer på å bytte RIBen med en White Shark 205 eller 206. Noen sier disse er suverene i sjø/bølger, mens andre sier de er «våte». Har hytte ved Strømtangen(Østfold) med mye rotete og krapp sjø, så trenger en båt som går flott i sjøen. Har en Ballistic RIB i dag, og er litt bortskjemt med sjøegenskapene. Noen med erfaring med disse 20’-skrogene? 175 blir for liten, og den har et smalere skrog som jeg mistenker kan være noe «våtere» i motsjø og sidevind. Whiteshark er etter mitt inntrykk et lokomotiv i sjøen. Jeg har kun erfaring med 225 og den opplevde jeg som tør og det meste av sjøen utover fra baug. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Står litt i en eldre tråd https://baatplassen.no/i/topic/59260-erfaringer-med-white-shark-205225/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.