Jump to content

Lav kompresjon, slitte stempelringer Yamaha 9,9 totakt 2000mod

Jonasran72

Recommended Posts

Hei 

Har registrert at motoren trekker dårlig IG oppleves svak. Måtte dele blokk og fant ut at begge stempler har sorte merker flekkvis på siden og topp stempler( begge to)Er dette lekkasje fra dårlige stempelringer? Sylinderne og begge stempler ser fine og ikke ripete på noen måte. Målte ca 60 psi igår på begge sylindrene, med motoren kjørt i stamp i 5 min. Og de verdiene er jo ikke noe at skryte av.?

En ting til, når jeg skrudde ut skruene som holder  blokken I sammen fikk jeg omtrent delene løst etter siste skruen. Burde ikke her va tettingssilikon. Overflaten er helt ren og fri for noe som helst tetting produkt Og hvor mye spiller dette in på kompresjonen ??

Ska og nevne at motoren er meget lettstartet og går jevnt og fint. Men litt vel svak. 

Pakningene i bunn på veiv er byttet for 2 år siden, ikke den oppe.Toppakning og skiftet for 2 år siden

Meget takksam for litt gode tips og kunnskaper her. ??

sender over litt bilder 

J

85EDC82E-5B61-40C9-B869-C939DD4E1EAA.jpeg

1ABAC957-A92B-4834-AAFE-D4471C9FDD01.jpeg

CAC62263-9104-47A9-B481-7DC3FF7DD8F8.jpeg

46BFA413-6AA9-4928-84BD-90E205293C73.jpeg

Redigert av Jonasran72 (see edit history)

Jonasran72 skrev for 15 timer siden:

Har tenkt tanken at det kan vare komptesteren som er ubrukelig. Viser samme måling uansett tiltak.

Har du forsøkt å teste den på noe annet? F.eks en gressklipper eller noe annet bensindrevet som er tilgjengelig ? 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Jonasran72 skrev On 29.7.2020 at 20.32:

40 psi på en Honda 2013 model.

Ja det er lite, kompresjon på 3:1 i såfall :crazy:

Ville ha lånt meg en annen kompresjonstester og sjekket.

Redigert av VegJoh (see edit history)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Ja tror det kan ligge noe i bensintilførselen her. Men forgasser er jo full og jeg føler at bensinen går frem.Skiftet forresten til ny toppakning idag fortsatt 55 psi. Hiver denne komptesteren nå. Ebay leverer ikke denne gang.

En dårlig tester kan lage mye unødig frustrasjon og ikke minst arbeid. Man tror jo alt er galet og ødelagt på motoren. Når det kanskje ikke er det likevel. 

Men har noen opplevd at Bensinkoblingen på motoren er ødelagt og at bensinen ikke kommer videre med nok trykk? Men forgasser blir jo full. Hmmmm

Takk for tips ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...