Jonasran72 Startet 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2020 (redigert) Hei Har registrert at motoren trekker dårlig IG oppleves svak. Måtte dele blokk og fant ut at begge stempler har sorte merker flekkvis på siden og topp stempler( begge to)Er dette lekkasje fra dårlige stempelringer? Sylinderne og begge stempler ser fine og ikke ripete på noen måte. Målte ca 60 psi igår på begge sylindrene, med motoren kjørt i stamp i 5 min. Og de verdiene er jo ikke noe at skryte av.? En ting til, når jeg skrudde ut skruene som holder blokken I sammen fikk jeg omtrent delene løst etter siste skruen. Burde ikke her va tettingssilikon. Overflaten er helt ren og fri for noe som helst tetting produkt Og hvor mye spiller dette in på kompresjonen ?? Ska og nevne at motoren er meget lettstartet og går jevnt og fint. Men litt vel svak. Pakningene i bunn på veiv er byttet for 2 år siden, ikke den oppe.Toppakning og skiftet for 2 år siden Meget takksam for litt gode tips og kunnskaper her. ?? sender over litt bilder J Redigert 28.Juli.2020 av Jonasran72 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Almvik Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Stempelringer ser ut å tette meget godt. Ingen tegn på blow by der. Du skriver også at den går jevnt og fint? Du skal ikke selge skrotet billig til meg? ? Sitér dette innlegget Link to post
Jonasran72 Svart 28.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Ok så du mener at ringene er ok og dette ser helt normalt ut? Tenker du om tetting av blokken da?? Lekkasje mulig?? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Toppakning skiftet skriver du. Hvem gjorde dette ? Ble toppen sjekket om den var plan ? Tiltrekning av bolter i rett rekkefølge ?? Hvordan ser sylinderveggene ut ? Kanskje en honing er smart å utføre ?? Sitér dette innlegget Link to post
Jonasran72 Svart 28.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Jeg skiftet og trakk enl Yamaha sin manual. Typ 9 på første og 17 på andre og siste trekket . I riktig rekkefølge. sjekket ikke om topp var plan. Sylinderveggene er fine, ikke tegn til ujevnheter skraper. Tenker du om stempelringene?? Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Synes stempel ser bra ut, lurer på hva grunnen er til dårlig komp...... Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Skrotnisse skrev 22 minutter siden: Synes stempel ser bra ut, lurer på hva grunnen er til dårlig komp...... Billig og unøyaktig komptester ? Sitér dette innlegget Link to post
Jonasran72 Svart 28.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Pipe Har tenkt tanken at det kan vare komptesteren som er ubrukelig. Viser samme måling uansett tiltak. Kjøpt på eBay . Kanskje forklarer endel??? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Jonasran72 skrev for 15 timer siden: Har tenkt tanken at det kan vare komptesteren som er ubrukelig. Viser samme måling uansett tiltak. Har du forsøkt å teste den på noe annet? F.eks en gressklipper eller noe annet bensindrevet som er tilgjengelig ? Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Jonasran72 Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Nei det har jeg ikke gjort, smart. Talk for tips. ?? Sitér dette innlegget Link to post
Jonasran72 Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Prøvde komptesteren på plenklippern nå 40 psi på en Honda 2013 model. Hmmm, lite brukt klipper som burde hatt høyere verdi vel??? Får kjøpe en ny rett å slett. Takk alle for tips og ideer? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 (redigert) Jonasran72 skrev On 29.7.2020 at 20.32: 40 psi på en Honda 2013 model. Ja det er lite, kompresjon på 3:1 i såfall Ville ha lånt meg en annen kompresjonstester og sjekket. Redigert 31.Juli.2020 av VegJoh (see edit history) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Odyssevs Svart 1.August.2020 Link til dette innlegget Svart 1.August.2020 (redigert) Enig i at ringer etc ser fint ut. Har du sjekket at tenningsforstilling beveger seg fritt? Og at forgasser er ok? Og det aller enkleste, at bensintilførselen er som den skal? Overhalingssett for forgasser inklusive pumpemembran koster noen hundrelapper på ebay. Bensinfilter ikke tett? Redigert 1.August.2020 av Odyssevs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonasran72 Svart 1.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2020 Ja tror det kan ligge noe i bensintilførselen her. Men forgasser er jo full og jeg føler at bensinen går frem.Skiftet forresten til ny toppakning idag fortsatt 55 psi. Hiver denne komptesteren nå. Ebay leverer ikke denne gang. En dårlig tester kan lage mye unødig frustrasjon og ikke minst arbeid. Man tror jo alt er galet og ødelagt på motoren. Når det kanskje ikke er det likevel. Men har noen opplevd at Bensinkoblingen på motoren er ødelagt og at bensinen ikke kommer videre med nok trykk? Men forgasser blir jo full. Hmmmm Takk for tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.