Rådebank Startet 28.Juli.2020 Del på Facebook Startet 28.Juli.2020 (redigert) Hei der Har hatt en Marex 350 Skandinavia i 3 sesonger og er veldig fornøyd. Men nå har jeg lyst på enda mer plass og har begynt å kikke meg rundt. Her trenger jeg noen tips, for det som begrenser utvalget mitt er ønsket om 3 lugarer. Jeg har sett på Princess P42, Fairline Phantom 40 men begge har kun 2 lugarer. Ønske om Flybridge. Ikke større enn 45 fot. Har dere sett noen gode båter på markedet som faller i denne kategorien? Takknemlig for tips 🙂 Redigert 28.Juli.2020 av Rådebank Endre overskriften etter anbefaling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Storebro Commander? Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Key Freak Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Du bør legge inn litt flere opplysninger i overskriften din, ellers risikerer du at tråden stenges. Ellers: Princess P45, Skorgenes Sonic 395, Fairline Phantom 46 (ok, en fot for stor). Azimut 42 finnes også med 3 lugarer. Det samme gjelder Sun Quest 44, selv om begge de sistnevnte som oftest er med 2 lugarer. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Eldre Azimut 43: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=183359057 Rodman 41 (44) har tre lugarer, det samme har Beneteau Antares 13.80. Ingen på Finn for øyeblikket. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Jakob T Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Nord West 420,har 3 lugarer Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Skal du ha brukbart med plass ombord samtidig med 3 lugarer, så er Princess 45 som nevnt av @Key Freak over et veldig bra alternativ. Den var i produksjon 1999 til 2007. Den er i layout, utstyr og byggemåte omtrent identisk med P50, men selvsagt noen cm kortere her og der. De fleste av modellene i Norge er MK 1-utgave (99-06) og noen ganske få som Mk 2 (06/07) med noen små kosmetiske endringer, mest synlig med litt annerledes targabøyle. De fleste av P45 har Volvo TAMD 74/75 på 480 hk, men finner du 06-07-utgaver så har disse D9-500. Av alle Princessmodeller fra slutten av 90-tallet og utover så er nok P45 den som er mest populær nettopp fordi den har tre lugarer og veldig mye plass. Og bruktpriser preges av det. Ja. også er jo P42 veldig ettertraktet på bruktmarkedet, særlig Mk1 (03-08), men den har som du er inne på bare to lugarer. Etter 1 1/2 sesong i "storesøster" til P45, så må jeg si at jeg er meget imponert over byggekvalitet. Kan i hvert fall anbefale dette merket. Men så finnes de jo også mye annet bra der ute. (men ikke så mange med 3 lugarer og fly og akseptabelt med plass). Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=180980294 Denne skulle være innenfor kriteriene dine sikler på slike selv...... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 28.Juli.2020 Del på Facebook Svart 28.Juli.2020 Sjekk båten til medlem Tor Arild her inne En Galeon 445. Bra båter, og de er estetisk pene, samt praktiske. 2 stk D 9 500. Send ham en PM Ang Azimut 42 har vi en selv som vi har hatt i 7 år. Meget god sjøbåt med påkostede løsninger på godt og vondt. På vondt, kostbare løsninger som man merker når de må skiftes. Som f eks el vinduer. Godt utstyrte, og med moderne design. Bank i bordet, ikke noe tull med CAT motorene som nå har ca 1050 timer. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Rådebank Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Her var det mye bra erfaringer og anbefalinger! Takk til alle for gode tips! Azimuth og motor. Er dette et driftsikker valg i forhold til Volvo? Jeg var ikke klar over P45 hadde 3 lugarer, så dette er et knalltips. Hva tenkes om motorene, Volvo Tamd? Bruktprisene på Princess er jo helt ville også, og i sommer har de solgt over en lav sko. Er dette en ting med princess, at de selges raskt brukt? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Princess 45 TAMD 74/75 P er gode motorer og sterke. Det er 7 liters slagvolum +. Yter 480 hk. L motorene yter 430 hk. Meget slitesterke motorer. Azimut 42 enten CAT 3126 eller cummins 5;9 liter. CAT 3126 er en 7 liter +. Princess som i denne tidsperioden er rangert bak Sunseekerm Fairline og Sealine i byggekvalitet er mest populær. Skyldes godt importørledd, samt de lytter til Skandinaviske markedet i denne perioden. Gikk store kolonner hvert år til Norge. Holder seg godt i pris, trolig best i klassen. Et godt valg. Azimut i de senere år har det kommet flere båter til Norge, mest bruktimportert, men en del er solgt nye i Norge og, som vår. flere og flere fatter interesse for Azimut, og derav ser vi høye priser i markedet på de og. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Førstefender Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 (redigert) Av de litt eldre båtene har du Fairline SQ43 også, 3 STORE lugarer, utrolig hva de har fått inn i den båten. Båtene begynne å bli eldre nå, 94-97 mod, men svært solid bygget og ligger over Fairline Phantom i kvalitet. Redigert 29.Juli.2020 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Har ikke sett AZ 42 med tre lugarer.. Hvordan er dette løst? Synd Fly har litt merkelige løsninger på AZ, liker båtene ellers. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Førstefender skrev 1 time siden: men svært solid bygget og ligger over Fairline Phantom i kvalitet. Dette var ukjent for meg @Førstefender Kan du utdype dette nærmere? Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 (redigert) Førstefender skrev for 2 timer siden: Har ikke sett AZ 42 med tre lugarer.. Hvordan er dette løst? Synd Fly har litt merkelige løsninger på AZ, liker båtene ellers. Veldig godt spørsmål! Mulig jeg blander sammen med eldre AZ43, som jeg linket til litt lenger opp i tråden. Forøvrig enig med deg i at SQ43 er et godt alternativ, selv om de begynner å dra på årene. Redigert 29.Juli.2020 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Førstefender Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 48 minutes ago, Scand Baltic said: Dette var ukjent for meg @Førstefender Kan du utdype dette nærmere? Squadron var (90 tallet) prestisje merkevaren til Fairline, tidligere hadde de både Phantom og Sq i samme str klasse, så skilte de mellom store og mindre båter, før Phantom forsvant og alle ble hetende Sq. Ser du på en Ph42 og en Sq43 er det brukt gjennomgående dyrere materialer, tykkere støp osv i Sq Første du ser er skyvedøra, massiv i Sq, syrefast og tung, enklere i Ph osv osv.. Bare se på vekt, så er Sq flere tonn tyngre på nesten samme str, men har likevel samme fartsressurser Når det er skrevet så er Ph fantastisk flotte båter det også, og er stor sjangs for at jeg kan ende opp med en Ph 42 hvis jeg bytter båt i høst :) Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Azimut 42 og Sealine 42/5 har samme trekabinskonsept Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.