Sargoen Startet 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2020 Har utfordringer med at batteriene ikke holder godt nok når jeg bruker hekktruster. Har hold funksjon fra Sleipner men ikke mange sekundene før det kommer signaler om at det er svakt batteri. Føler også at det er dårligere enn før. Batteriet fører også til at jeg ikke får ut ønsket effekt fra trusteren. Har fått tips om å parallelkoble et red top og et yellow top alternativt 2 yellow top. Noen innspill? Skulle gjerne kunne brukt hold funksjonen i et par minutter. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Du forteller ikke spenning/type/effekt. Hulda har montert 170 Ah startbatteri med 70 kvadrat kabler 1 meter fra SP 95 12 V. Går så det griner. Har ikke hold. Blir samme med hekkmontert. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2020 Er eit par minutter drift mulig på vanlige thrustere? Er det kanskje trinnløs justerbar hastighet? skal det vel gå ann å rekne ut nødvendig batterikapasitet med meir info om thruster ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sargoen Svart 31.Juli.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Har oppfattet leverandør slik at det skal være mulig med et par minutter på hold siden det er Sleipner sitt DC system med justerbar hastighet. Såg for meg 2 stk 75 Ah pr truster. Hvilke batteri på 170 Ah bruker du Hulda? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2020 Biltema, eller tilsvarende. Det som sitter som baugbatteri heter vel noe annet, men det ble kjøpt for en del år siden. Vanlig startbatteri for tyngre kjøretøyer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.