ShipMedic Startet 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2020 Hei Baatplassen. Jeg pusser opp en ALO-28 fot seilbåt. Den har et Baby-stay som går halveis opp i masta og ned på fordekket. Har dette noen funksjon??? Min ALO-28 er ikke så ulik Albin Vega-27, og den har ikke et slikt. Jeg skal bytte all wire, 1x19, og lurer på om dette er nødvendig. Mvh. ShipMedic Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2020 Staget hindrer masten i å bue bakover under seil. Staget har en funksjon. Din rigg har muligens ikke forre undervant. Sitér dette innlegget Link to post
ShipMedic Svart 3.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Takk for svaret Hulda. Det gir mening, så da blir det ny 1x19 der også Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 3.November.2020 Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Babystaget holder igjen kraften fra undervantene som ellers hadde trukket salingen akterover. Avhengig av hvordan undervant og babystag er satt vi seilet bli flatere eller dypere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.