Jump to content

Vurderer kjøp av Windows scirrocco 33 HT og ønsker innspill

AlfaR

Recommended Posts

Etter noen år uten båt vurderer jeg å kjøpe båt igjen. Har den siste tiden trålet nettet og finn.No og ut i fra dette vurderer jeg å kjøpe en Windy scirrocco 33 HT. HT pga været her i Trøndelag.  Og 33 fordi dette skroget skal være bedre enn 32. Er det noen som har erfaring med denne typen her og kan komme med innspill?

• plusser og minuser som man har erfart?

• kjøpsguide/hva man må se etter når man skal kjøpe?

• spesielle årsmodelller/motoralternativer en bør styre unna?

• årlige driftskostnader vil selvsagt variere med bruk og motorinnstallasjon. Men vil gjerne ha innspill på årlige servicekostnader folk har med de ulike motorinnstallasjonene. (Vet alt vil variere fra de som gjør alt selv til de som bruker firma på jobben)

• også brosjyrer/oversikt over utstyrsspec er også av interesse om noen vet hvor jeg kan skaffe det.

Redigert av AlfaR (see edit history)

33 har større bæring i hekken for å kunne takle de tyngre D motorene fra VP. Ellers er skroget det samme badeplatformene er ulike

32 med 2xKAD 32 sier å være ok. 2xkad 300 er masse trøkk. 

jeg kjørte 33 med D6350 en gang. Nydelig båt. Jeg hadde 37GM den gang. Ganske stor forskjell. 
om du kan strekke deg til en 37ht hadde jeg uten tvil gjort det 😊

det finnes en Windy klubb som er aktiv

og @Bonus har hatt både 33 og 37. 

kjøremessig tenker jeg at dobbel installasjon er bedre i og med at båten blir tyngre og får drev lengre ut til siden. Det gir mer stabil båt. Men på en 32/33 holder det lenge med en single D6 350/370. 

servicekostnad 20-25 pr år pr motor på VP verksted tenker jeg

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hadde en 2008 33 Scirocco åpen med 2xD4-260. Kjøpt ny. Brukte båten mye; rundt 100 overnattinger/år og diskuterte alltid med fruen om vi skulle kjøre åpent eller lukket. Hadde tanker om å kjøpe HT til denne båten, men kom over en 2006 37GM HT med samme motorisering. Kjøpte denne med Sciroccoen i innbytte. Scirocco er veldig bra, dobbeltmotorisering er klart mer stabilt enn enkeltmotorisering (har kjørt begge).

Men, 37GM er en helt annen båt. Lukket lugar foran gir en helt annen bokomfort. Lengre og tyngre gir bedre sjøegenskaper. Hadde GM'en i 10 år og har spandert mer enn tre år av livet mitt ombord :cool:

Bitteliten skrev for 14 timer siden:

33 har større bæring i hekken for å kunne takle de tyngre D motorene fra VP. Ellers er skroget det samme badeplatformene er ulike

32 med 2xKAD 32 sier å være ok. 2xkad 300 er masse trøkk. 

jeg kjørte 33 med D6350 en gang. Nydelig båt. Jeg hadde 37GM den gang. Ganske stor forskjell. 
om du kan strekke deg til en 37ht hadde jeg uten tvil gjort det 😊

det finnes en Windy klubb som er aktiv

og @Bonus har hatt både 33 og 37. 

kjøremessig tenker jeg at dobbel installasjon er bedre i og med at båten blir tyngre og får drev lengre ut til siden. Det gir mer stabil båt. Men på en 32/33 holder det lenge med en single D6 350/370. 

servicekostnad 20-25 pr år pr motor på VP verksted tenker jeg

Takk for svar, skjønner at dere er veldig fornøyde med windy. Er det ingen minuser ved en slik 33 HT med doble motorer????

Hva bør jeg sjekke ekstra godt når jeg etterhvert skal se på en slik, ikke båt?

Finnes det noe orginalbrosjyrer på disse et sted på nettet? Fra den gangen de var nye?

Bonus skrev for 2 timer siden:

Men absolutt ikke for tung. Var jo nettopp derfor 33’en fikk mer bæring i hekken. Har sett andre tilsvarende båter der badeplatformen ligger nedten i vannskorpa. Det er ikke tilfelle med W33 og 2xD4.

Nei, ikke for tung. Der er Windy gode! Mitt poeng var at W33 med 2xD4 er betydelig tyngre i hekken enn med 1xD6. Bare å se på vannlinja det 😊

så får man vurdere fordeler og ulemper med en eller to motorer. Jeg hadde klart meg fint med D6 i W33. 

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...