R.O Startet 29.Juli.2020 Del på Facebook Startet 29.Juli.2020 Tenkte å ankomme Holmsbu i kveld. Noen som vet hvordan det er med plasser der om dagen, mye ledig? Fant et web kamera, men litt vanskelig å vurdere gjesteplasser ut i fra bildet... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Hvordan er det, var det plass å få? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
R.O Svart 29.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Key Freak skrev Just now: Hvordan er det, var det plass å få? jepp, ikke masse plass, men jeg trengte bare en.....🙂 også er det ledig på utsiden av brygga, antar det ligger båter der også på en god dag... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 R.O skrev Just now: jepp, ikke masse plass, men jeg trengte bare en.....🙂 også er det ledig på utsiden av brygga, antar det ligger båter der også på en god dag... På utsiden er det fullstending ubrukelig å ligge for båter under 50 fot. Jeg ville aldri ha lagt meg der. Vanvittig urolig der. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Bitteliten Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 (redigert) Vi er bare 43 fot og ligger alltid på utsiden.... https://www.visitholmsbu.no/kamera/ Redigert 29.Juli.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 19 minutes ago, Key Freak said: På utsiden er det fullstending ubrukelig å ligge for båter under 50 fot. Jeg ville aldri ha lagt meg der. Vanvittig urolig der. Enig. På utsiden ligger man kun hvis det ikke finnes andre ledige gjesteplasser mellom Halden og Kristiansand, lett overdrevet. Alternativt har man en så stor båt at den ikke påvirkes noe særlig av bølger. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Key Freak Svart 29.Juli.2020 Del på Facebook Svart 29.Juli.2020 Bitteliten skrev 9 minutter siden: Vi er bare 43 fot og ligger alltid på utsiden.... https://www.visitholmsbu.no/kamera/ Jada, med seilbåt er det litt greiere. Du ville ikke ha ligget der med Nord West 420en din... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
R.O Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Key Freak skrev for 15 timer siden: Jada, med seilbåt er det litt greiere. Du ville ikke ha ligget der med Nord West 420en din... Ikke veldig mye ledig her, flere småbåter som ikke får plass. Det var blikk stille på utsiden i går kveld, men kl 23.30 kom det noen kjempe bølger, må ha vært fra et skip, kikket ut vinduet fra bikka, og hele betongbrygga beveget seg kraftig. Bølgene som kom inn var lenger og større enn hva en normal fritidsbåt drar opp. Der hadde jeg fått problemer... Så ikke hvor dette kom ifra, men passerte en kraftig taubåt på vei inn, misstenker at han var på vei ut med ett slep. Utsiden er nok uaktuelt med mine 30 fot.. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 2 minutes ago, R.O said: Ikke veldig mye ledig her, flere småbåter som ikke får plass. Det var blikk stille på utsiden i går kveld, men kl 23.30 kom det noen kjempe bølger, må ha vært fra et skip, kikket ut vinduet fra bikka, og hele betongbrygga beveget seg kraftig. Bølgene som kom inn var lenger og større enn hva en normal fritidsbåt drar opp. Der hadde jeg fått problemer... Så ikke hvor dette kom ifra, men passerte en kraftig taubåt på vei inn, misstenker at han var på vei ut med ett slep. Utsiden er nok uaktuelt med mine 30 fot.. Det går store båter (bilfrakt, f.eks.) til Drammen, og det blir ganske tøft på utsiden av brygga når endel av disse passerer. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bitteliten Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Key Freak skrev for 16 timer siden: Jada, med seilbåt er det litt greiere. Du ville ikke ha ligget der med Nord West 420en din... Lå utenpå med den også jeg, men da nærmest hotellet ved den store Princessen. Har også ligget uten på med Nimbus 30, men da på nordbrygga med baugen ut mot sundet. Gode tau med rykkdempere og solide fendere Er noen yrkesskippere som ikke tar hensyn og passerer i 15 knop. Men de fleste er fornuftige 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Bitteliten skrev 5 minutter siden: Lå utenpå med den også jeg, men da nærmest hotellet ved den store Princessen. Har også ligget uten på med Nimbus 30, men da på nordbrygga med baugen ut mot sundet. Gode tau med rykkdempere og solide fendere Er noen yrkesskippere som ikke tar hensyn og passerer i 15 knop. Men de fleste er fornuftige 😊 Hotellbrygga er noe helt annet, der kan man fint ligge. Det har jeg gjort selv. Men der er det plass til to båter. Eller en i år, siden det ligger en badstuflåte der. Yrkesskippere er en ting, det er like mye fritidsbåter i feil fart som skaper trøbbel. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Key Freak Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Popeye70 skrev 16 minutter siden: Det går store båter (bilfrakt, f.eks.) til Drammen, og det blir ganske tøft på utsiden av brygga når endel av disse passerer. Når Autopremier passerer nordfra kommer det ofte en skikkelig bølge som gjerne vasker hele brygga. Jeg opplevde så sent som i juni at kveiler med landstrømkabler ble skylt i vannet på innsiden av brygga. Noen dager senere kom det samme skipet, men da var farten lavere. Ingen bølger da. Jeg sjekket MarineTraffic, og farten var 12,3 knop. Ved Bolærne var farten 18,9 knop. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Pequod Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Har en kjenning som vurderer en tur fra Drammen til Holmsbu i løpet av den nærmeste timen. Noen som er der nå som kan si om det er en ledig plass for en 18 fots daycruiser? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Popeye70 Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Pequod skrev 6 minutter siden: Har en kjenning som vurderer en tur fra Drammen til Holmsbu i løpet av den nærmeste timen. Noen som er der nå som kan si om det er en ledig plass for en 18 fots daycruiser? Litt vanskelig å si ved å se på webkameraet i Holmsbu: Webkamera i Holmsbu havn (visitholmsbu.no) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Pequod Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 (redigert) Popeye70 skrev 10 minutter siden: Litt vanskelig å si ved å se på webkameraet i Holmsbu: Webkamera i Holmsbu havn (visitholmsbu.no) Ja, det var det jeg fant ut, vanskelig å se den nordligste delen på webkameraet. Så hvis det er noen forummedlemmer som er der og kan gi lyd fra seg, så ville det vært topp! Redigert 19.Juli.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.