Aenarion Startet 30.Juli.2020 Del på Facebook Startet 30.Juli.2020 Hei har en with 400 med en suzuki 15hk som jeg ikke får opp i mer enn maks 7-8 knop. Burde jeg ikke i det minste få den opp i plan når jeg er alene i båten? Ser veldig baktung ut på bildene som dere ser. noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Sjekka om det er vann i dobbelbunnen? ser veldig baktung ut ja Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Aenarion Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Hvordan får jeg sjekka det? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Opp på henger eller en slipp, stå skrå (med bakenden nederst) og åpne bunnpropp. Da skal det renne ut, med mindre det er en båt med skum i. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Erik87 Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Stå i båten og gyng den fra side til side, evt. trekk den hardt inn mot eller ut fra brygga så den får en liten bråstopp. Hvis det er vann i dobbelbunnen så hører du at vannet skvulper og flytter seg inni båten. Hadde en Gh 14 med en sprekk innvendig så den tok inn vann når det regna og den så sånn baktung ut etter et par skikkelige regnskurer. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Antar den har lenseplugg i spissen av baugen? Men her får man bare tømt ut vannet som er mellom skrogene, ikke det som befinner seg i dobbeltbunnen. Vil iallfall hjelpe betydelig, ut fra bildene befinner det seg store mengder vann i den. Står mer her. Sitér dette innlegget Link to post
Aenarion Svart 30.Juli.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Det var en lenseplugg i bakkant på den, usikker på om det var en fremme, får prøve å ta båten opp på hengeren igjen og åpne denne? spørsmålet er vel hvor lang tid det tar før det er like ille igjen? 😬 Sitér dette innlegget Link to post
Erik87 Svart 30.Juli.2020 Del på Facebook Svart 30.Juli.2020 Hvis den tar inn vann så kommer jo det an på hvor vannet kommer inn. Ta den på land og se om du finner en sprekk e.l. Det jeg gjorde med min, da jeg ikke fant noen åpenbar lekkasje, var å fylle den med vann gradvis mens den sto på land med åpen bunnplugg. Det tok tid, men det viste seg å være en av pluggene man kan skru ut i "gulvet" på båten som ikke var tett. Hvis din hadde tatt inn vann fra utsiden så hadde den vel sunket allerede. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 31.Juli.2020 Del på Facebook Svart 31.Juli.2020 Smak på vannet som kommer ut. Er det saltvann så leter du under. Ferskvann, så har du en letejobb inne i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.