Jump to content
TrikkerN Lønning

Passering av Strømmen bru, Farsund

Recommended Posts

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning

Hei,

Vi reiser vestover fra Kristiansand i dag, første stopp er Spangereid, hvor turen deretter går videre til Framvaren i Farsund.

I den forbindelse må vi passere Broa ved Strømmen(Les: Også kalt Straumen lokalt).

Dette er et sted jeg har badet mange ganger før i ungdommen og jeg ble derfor overrasket over at det ikke var mer høyde en 2,4m.(Oppgitt i kart)

Med alt klappet ned på båten er den litt over 2,5m, så jeg håper dette skal gå greit?:smiley:

Planen blir å kjøre tidlig fra Spangereid og komme oss bort når det er lavvann. Jeg vil tro det er en del her som har passert her i forbindelse med båttrekket?

12222.JPG

1222.JPG

123222.JPG

Edited by TrikkerN Lønning

bellen   
bellen

Brohøyde måles ut fra høyeste høyvann, så det burde gå greit for deg å passere så lenge du ikke går under ved full flo. 

Edited by bellen

Grand Banks jr   
Grand Banks jr

Vet ikke hvordan det er der. I Nidelva (Arendal) var det vannvittig vannføring i går. Gjør ikke så mye på høyden, men jeg måtte trøkke på en del steder for å ikke miste styringen - også mot strømmen. Vinglet i perioder mer enn jeg liker. Løsning var "Power!!!" for å sitere Clarkson...

Goku   
Goku

Måtte smile av sitatet ditt grand banks. Savner gamle top gear :)

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning
Grand Banks jr skrev 43 minutter siden:

Vet ikke hvordan det er der. I Nidelva (Arendal) var det vannvittig vannføring i går. Gjør ikke så mye på høyden, men jeg måtte trøkke på en del steder for å ikke miste styringen - også mot strømmen. Vinglet i perioder mer enn jeg liker. Løsning var "Power!!!" for å sitere Clarkson...

Strømmen var det som gjorde det ekstra gøy å bade der. Så det litt enten eller, spesielt på vei ut igjen. Det er smalt og snu, det blir i såfall baugvisp for alle penga 😅

bellen skrev 1 time siden:

Brohøyde måles ut fra høyeste høyvann, så det burde gå greit for deg å passere så lenge du ikke går under ved full flo. 

Det er jeg klar over 😊

Grand Banks jr   
Grand Banks jr

Hvis halvplaner så er det jo bare å legge seg i bølgefart. Da graver båten seg ned, og spesielt i kanaler. 😂🤣

Enten er det en smart ting å gjøre, eller man får et forklaringsproblem... 

Viksund 830   
Viksund 830

Jeg har gått igjennom flere ganger med min båt, tatt båt-trekket, har da åpnet broa. Mulig det hadde gått bra uten, men fryktelig hektisk å måtte snu i siste liten...

Edited by Viksund 830

Fuglen   
Fuglen

Farsund er lite plaget med flo og fjære...

Broa kan åpnes.

Viksund 830   
Viksund 830

Men for å åpne broa nå du kontakt han som driver med båt-trekket. Send meg en pm om du trenger det. 

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning
Viksund 830 skrev 1 time siden:

Men for å åpne broa nå du kontakt han som driver med båt-trekket. Send meg en pm om du trenger det. 

Jeg er født(en av de siste) og oppvokst i Farsund. Så nummeret er det miste problem, men takk for tilbudet 😊

TrikkerN Lønning   
TrikkerN Lønning

Oppdatering, det ble ingen passering.

Vannstanden er høy, så jeg tipper at 2,4 

stemte godt.

Båten ble fortøyd på Farøy og vi ble hentet med bil(vi skulle inn til en hytte). 😊

5D3298F4-95FA-4B61-A605-5FFC60750D94.jpeg

Edited by TrikkerN Lønning