Jump to content

Passering av Strømmen bru, Farsund


TrikkerN Lønning

Recommended Posts

Hei,

 

Vi reiser vestover fra Kristiansand i dag, første stopp er Spangereid, hvor turen deretter går videre til Framvaren i Farsund.

 

I den forbindelse må vi passere Broa ved Strømmen(Les: Også kalt Straumen lokalt).

 

Dette er et sted jeg har badet mange ganger før i ungdommen og jeg ble derfor overrasket over at det ikke var mer høyde en 2,4m.(Oppgitt i kart)

 

Med alt klappet ned på båten er den litt over 2,5m, så jeg håper dette skal gå greit?:smiley:

 

Planen blir å kjøre tidlig fra Spangereid og komme oss bort når det er lavvann. Jeg vil tro det er en del her som har passert her i forbindelse med båttrekket?

 

 

 

 

 

12222.JPG

1222.JPG

123222.JPG

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet ikke hvordan det er der. I Nidelva (Arendal) var det vannvittig vannføring i går. Gjør ikke så mye på høyden, men jeg måtte trøkke på en del steder for å ikke miste styringen - også mot strømmen. Vinglet i perioder mer enn jeg liker. Løsning var "Power!!!" for å sitere Clarkson...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Grand Banks jr skrev 43 minutter siden:

Vet ikke hvordan det er der. I Nidelva (Arendal) var det vannvittig vannføring i går. Gjør ikke så mye på høyden, men jeg måtte trøkke på en del steder for å ikke miste styringen - også mot strømmen. Vinglet i perioder mer enn jeg liker. Løsning var "Power!!!" for å sitere Clarkson...

Strømmen var det som gjorde det ekstra gøy å bade der. Så det litt enten eller, spesielt på vei ut igjen. Det er smalt og snu, det blir i såfall baugvisp for alle penga 😅

 

bellen skrev 1 time siden:

Brohøyde måles ut fra høyeste høyvann, så det burde gå greit for deg å passere så lenge du ikke går under ved full flo. 

Det er jeg klar over 😊

Link to post
Share on other sites

Hvis halvplaner så er det jo bare å legge seg i bølgefart. Da graver båten seg ned, og spesielt i kanaler. 😂🤣

 

Enten er det en smart ting å gjøre, eller man får et forklaringsproblem... 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Viksund 830 skrev 1 time siden:

Men for å åpne broa nå du kontakt han som driver med båt-trekket. Send meg en pm om du trenger det. 

Jeg er født(en av de siste) og oppvokst i Farsund. Så nummeret er det miste problem, men takk for tilbudet 😊

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...