Jump to content

Svigers har skaffa seg prosjekt. trenger tips


morpheusbd

Recommended Posts

Hei. ny her på forumet. er her fordi min svigerfar fikk et infall å endte opp med et båt prosjekt. 

eneste vi vet som er galt er hullet der drenering skal være bak har blitt en del større. ellers så virker den tett (håper vi) 

denne båten har stått på land i noen år uten kalesje osv. så ser ikke veldig pen ut. 

 

motor hadde service for 1.5 år siden å har ikke vært brukt siden da. så vi tenkte å tømme gassere og tank å gi den litt ny å frisk bensin. 

 

er det noen som kan identifisere båten? hvordan type/merke er det? :)

 

takker for svar. 

116430466_294442324960258_5774138208623655749_n.jpg

116475731_771989883571023_4199104032617692612_n.jpg

116591084_532844274110992_4483773441558743646_n.jpg

116797928_317999369245974_312450408313242052_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Haba skrev for 8 timer siden:

Snekka ser bra ut den og det blir båt utav den, men kan dessverre ikke identifisere merket.

takk for det. eneste jeg er redd for er at det er kommet vann i mellom bunnen og indre bunn/gulv. siden jeg ikke får sett der uten å borre eller skjære hull i gulvet inni båten. 

 

 

HiWard skrev for 8 timer siden:

Sikkert ikke dumt å sjekke at motor tørner, samt teste kompresjon og gnist. Ville også sett på impeller og byttet girolje.

skal sjekke om den tørner i morgen. plugger, impeller  og girolje var nytt for 1.5 år siden å er ikke brukt mer enn 1 start etter service. så vil jo tro at det er i grei stand. eneste jeg burde gjøre er vel å tømme gassere for gammel bensin? og bytte bensin på tanken selvfølgelig 

Link to post
Share on other sites

morpheusbd skrev for 2 timer siden:

skal sjekke om den tørner i morgen. plugger, impeller  og girolje var nytt for 1.5 år siden å er ikke brukt mer enn 1 start etter service. så vil jo tro at det er i grei stand. eneste jeg burde gjøre er vel å tømme gassere for gammel bensin? og bytte bensin på tanken selvfølgelig 

Det var mest det jeg tenkte på, at det har stått ubrukt i 1.5 år... Ting kan ha satt seg, gummi morknet etc. Ikke sikkert, men kanskje. Å tappe av girolja for å sjekke tilstand er en enkel sak som kan spare deg for større utgifter senere. Koster ikke mange kroner for en flaske med girolje.

Link to post
Share on other sites

HiWard skrev for 13 timer siden:

Det var mest det jeg tenkte på, at det har stått ubrukt i 1.5 år... Ting kan ha satt seg, gummi morknet etc. Ikke sikkert, men kanskje. Å tappe av girolja for å sjekke tilstand er en enkel sak som kan spare deg for større utgifter senere. Koster ikke mange kroner for en flaske med girolje.

skal få sjekka motoren jeg :)    

det jeg er mest redd for med båten er at det er vann i mellom gulv og bunn. å om det er treverk inni der så er jeg redd for at det er råttent. har tenkt på  å lage hull i gulvet for å ha mulighet til å utforske litt. men vet ikke hvor langt det er mellom gulv og bunn.  noen som vet hvordan jeg skal gå frem her kanskje?

 

 

Link to post
Share on other sites

Da skrinla han den båten å henta en annen. Vestfjord 16fot (tror jeg) men vi fant noe spesielt. Under ene seteraden var det hull i gulvet med et plastrør. Så ikke ut som at det gikk noe sted. Noen som vet hva det er til? 

 

Må også ha lengere gass/gir kabler til yamaha 40hk autolube. Noen tips til hvor dette kan skaffes? :)

20200808_211122.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...