Jump to content

Ingen kjølestråle etter impeller skift - Mariner 50 hk 2 takter


Barillion

Recommended Posts

Hei.

Har skiftet impeller, alt av pakninger og smurt godt opp siden dette ikke har blitt gjort av tidligere eier. Det var en svak, men ok vannstråle ut av motoren før skiftet av impeller, men nå er det bare svak renning ut kjølevanns-hullet. Har tatt alt av og satt sammen på nytt, men er fremdeles det samme.Kan det ha noe med at termostaten må slå inn eller er det andre ting jeg kan ha oversett.

-Har installert impelleren med klokken som beskrevet i manualen-

 

Alle svar tas i mot med takk??

63C68B0F-C491-493C-A453-3D1F97A9E9F8.png

Redigert av Barillion (see edit history)
Link to post

Tester du på land med klokker eller med motor i tønne etc? Jeg har opplevet at det ved slik landkjøring, kan være vanskelig å få nok «trykk» og sug  på vannet til å få en god stråle. I tønne, er ofte problemet at eksosen, skaper så mye «luft» rundt vanninntakene, at vannopptaket blir dårligere. 
 

D5L

 

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Link to post

Hei, du skriver ikke hvilken årsmodell dette er.

Grunn til at jeg lurer på dette er at det er litt forskjell mellom dem. på det du har lagt med bilde av så er det kun en pakning.

Når jeg ser på dele tegning på en 2000 modell så er det pakning over og under plata.

At den ikke suger er for meg klart to ting. 

1. kan være blokkering i kjølekanaler. Det har jeg ikke tro på siden du hadde kjøling innen.

2. ikke sugekraft i impellerhuset. Dette har jeg mest tro på siden jeg akkurat reparerte en annen motor med eksakt det samme problemet.

 

Hvis du kan komme opp med år og modell kan jeg sjekke deletegningen som er opp mot din motor.

image.png.84de975ccaf6fe62ec6658d2c9e8728e.png 

Link to post

en kompis av meg opplevde det samme etter å hatt nede undervannshuset, her var det kjølevannsrøret som ikke var kommet skikkelig på plass. Så da ble det ned med uv huset igjen og litt mer fikling før alt kom på plass og fungerte som det skulle igjen 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post

Hei.
Beklager at jeg ikke har sett innleggene deres før nå.Mange svar.Tusen takk.

Det var pakningen til røret som ikke var kommet skikkelig på plass.

Vet ikke om dette blir rett i forhold til forum reglene, men fikk et nytt problem i dag ?
Som nevnt tidligere har jeg skifte impeller, demontert/renset  forgassere med nye pakninger på alt som ble demontert.

Motoren gikk og malte som en katt etter dette.
Skulle bare ta en test start i dag før jeg skulle ta den på sjøen igjen.Den ville ikke starte litt.Motoren slo ikke inn og til slutt kom en ut olje-gugge som faktisk luktet mer bensin enn olje (Se bilde)

Hva er det som har skjedd her nå da? 
 

 

 

 

 

1A0AB19B-3201-4DD8-82BE-B8EB5AE887BD.jpeg

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...