Jump to content
Sign in to follow this  
magnuje

Skiftende oljenivå VP seildrev

Recommended Posts

magnuje   
magnuje

Artig greie med mitt 130S seildrev:

 

Kjørte motor i rundt 16 timer i strekk her om dagen. Gikk over motor etter stans ganske nøye for å se etter evt problemer. 
 

Da jeg åpnet peilepinnen på seildrevet kom det en «sssss»-lyd. Sikkert trykk i drevet grunnet oppvarming. Oljen var perfekt og akkurat på max merket. 
 

Da jeg tok pre-flight check dagen etter peilet jeg seildrevet av ren vane. Da kom det også en «ssss»-lyd, sikkert nå vakuum siden oljen var avkjølt, men med mindre luft siden jeg slapp ut trykket mens motor var varm? Og oljenivået hadde steget til rett over max. Fremdeles blank og fin. 
 

Har jeg fått vann inn i drevet, skapt av det vakuumet jeg lagde da jeg åpnet systemet mens det var varmt? Står ingen steder at man ikke skal gjøre dette. Eller kan det være andre årsaker til dette?

 

De pakningene mot propell ble skiftet for 2 år siden av verksted. Bør vel holde lenger enn dette?
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
blueline   
blueline

Er oljen blank og fin er det ikke vann i den. Blir det vann i den blir oljen "hvit".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...