camilie Startet 2.August.2020 Del på Facebook Startet 2.August.2020 Har denne motorn med turbo og wastgate, og vært problemer med at spjeld setter seg fast. Tok ut allt sammen og fikk Turbo Service til og overhale det. Dette virker som en dårlig konstruksjon med saltvann og opplegg i båt. Sitter samme på D3 og, og er det mange som sliter med samma tinga? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 2.August.2020 Del på Facebook Svart 2.August.2020 Denne har ikkje wastegate, enkle motorer Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 2.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2020 31 S er det turbo og wastgate på Jakob....akkurat overhala dette nå.....produsert kun i 2002 og 2003 . Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 2.August.2020 Del på Facebook Svart 2.August.2020 Da har jeg nok tatt feil,har ikke vert borti motorer av 30 40 eller 300 serien med wastegate. Lærer stadig noke nytt.😀😀 Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 2.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2020 Av 31 motorene er det kun denne med typebetegnelsen Tamd 31 S-A som har wastgate Jakob....og tror alle D3 har det:-) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.August.2020 Del på Facebook Svart 2.August.2020 Dette er jo en motor som mest sannsynlig er mellom 20-30 år gammel som har levd i et forholdsvis fuktig miljø i hele sitt liv. Alle bevegelige deler vil til slutt havarere og jeg mener at det ikke er unormalt at dette skjer etter 20+ år. Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 2.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2020 Er vel ingen som har nevnt 20 år Bellen? Og Turbo og wastgate ble gått over for 3 år siden.....og spjeldet for wastgate....er en kjennt og problematisk sak i salt miljø..... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.August.2020 Del på Facebook Svart 2.August.2020 camilie skrev 5 minutter siden: Er vel ingen som har nevnt 20 år Bellen? Og Turbo og wastgate ble gått over for 3 år siden.....og spjeldet for wastgate....er en kjennt og problematisk sak i salt miljø..... Dei sluttet å produsere Tamd 31 S rundt år 2000, så det vil si at motoren er minst 20 år gammel. Om ikke det er gjort vedlikehold på wastegate på 20 år, så er det normalt at desse setter seg fast. Om det i tillegg er et fuktig motorrom, så forverrer det levetiden betraktelig. Dette gjelder alle motorer og er ikke noe Volvo Penta fenomen. Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 2.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2020 Du får lese hva jeg skriver Bellen....overhala for 3 år siden og ny runde nå.....og kanskje sikkert tidligere også.....dette er en 2002.....og ikke noe ukjennt problem i båt med wastgate og spjeld...... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.August.2020 Del på Facebook Svart 2.August.2020 Så hva lurer du på da? Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 2.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2020 Du får lese innlegg 1 gang til Bellen.....så ser du kanskje spørsmålet..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.