Jump to content

Feilkode på Windlass kontroll unite, vinsj. Hva betyr dette?


R.O

Recommended Posts

Fjernkontrollen fungerte plutselig ikke. Fjernkontrollen blinket hvit, så den skal da ha kontakt. Etter å ha dratt litt i kabler, sprutet litt CRC på måfå i retning koblingspunktet fungerte vinsjen. Det blinket også en rød diode «fault» under dekselet, trykket da på den hvite knappen, og det røde lyset forsvant. Jeg har manualen, men sliter litt med å forstå hva feilmeldingen betyr(rød blinkende diode på bildet).?
 

Litt frustrerende å «fikse» noe bare ved å rote litt tilfeldig i ledninger, dårlig kontakt er selvfølgelig nærliggende å tenke, men vil helst finne feilkilden. Noen som har tips til hva det kan være?

 

0B040574-67E1-4028-A614-5C894C39FB5B.jpeg.a4991eabc1d931bb1effd6b1fd96a0ed.jpeg

Link to post
Share on other sites

Elise skrev 32 minutter siden:

Se på side  i manual file:///D:/Downløads/150800_SP_windlass_control_unit_v1_0_8_2017_NO_EN_LR.pdf

Ser ut som iflg ditt bilde at spenningen er for lav....


Lav spenning har vært årsak til andre små problemene i sommer. Koketopp og varmeanlegg som sluttet å virke. Så tanken slo meg også. Nå har jeg ny forbruksbank og Victronmåler, samt at motoren gikk, så spenningen fra batteriene skal ha vært bra. Men som det fremkommer på et annet bilde er det en del korrosjon på noen av klemmene, så mulig det har gitt lav spenning inn. Kan også forklare  hvorfor det hjalp med En dusj CRC....
 

72916F01-DE6F-4478-97F2-54B6500DA6A0.png.62beaf310f3de9f3ab7a40c0f641d840.png

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...