Jump to content

Hjelp- starter Yanmar 3GM


Majali

Recommended Posts

Hei alle sammen, jeg vet dette er feil side for kjøp/salg.

Men, det er et stort men...... En gog kamerat av meg har vært så heldig å få kjøpt "Tuffff" av et av våre medlemer.

I denne står det en Yanmar 3GM som selger opplyste at hadde dårlig starter, så ny eier kjøpte en ny men den har av unevnte årsaker brent opp!!!

Han har bedt med en del venner på tur i morgen ettermiddag og streger så sårt en ny ASAP.

 

er det noen som vet hvoe en kan få tak i en slik starter, enten ny eller brukt slik at vi kan redde turen (og æren) i morgen ettermiddag?

 

Takknemlig for alle inspill :smiley:

 

 

Majali

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hei, Det var ergelig å høre at den nye startmotoren brant opp. Har han forsøkt den gamle starteren? Sist jeg hadde motoren i gang så gikk starteren, men dro dårlig. Jeg tok av kompresjonen på to sylindre og startet den på en sylinder og slo så inn komp. på de to siste. Dette funket bra da. Jeg tenkte som en nødløsning til i morgen.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Tenkte jeg bare skulle komme med en hyggelig tilbakemelding :

 

"Tuffff" ligger nå ved brygga og venter innrykk av besøkende for kveldens båttur :cheers:

 

Starter ble oppsporet hos de i drammen som "barsk" tipset om men han var ikke sikker på om den fantes på lager. Så tok vi kontakt med "Vestfold elektrodiesel" i Tønsberg og de ringte umiddelbart å sjekket lageret i oslo. Der lå det en å ventet på oss, så kl 1400 var den å hente i Tønsberg!!!

Kjempeservice!!!!!

 

De i Drammen ringe senere på dagen og de kunne også skaffe en på kort varsel. så dette med deletilgang til Yanmaren er upåklagelig.

 

Til tross for ca 5000.- i starterer på en måndes tid er slutten på historien god....

 

Majali

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Alt løste seg og jeg fikk tilogmed barnevakt slik at jeg også fikk gleden av en tur med tuffff....

Når det gjelder vannintak så må jeg si at jeg er overrasket hvor fort hun trutnet. de lange store sprekkene var tette etter 2 uker med spreder under båten. Så da vi sjøsatte etter ca 3 var det ikke så mye som kom inn....

 

Så nå er hun klar for bruk etter å ha tømt ut masse olje fra gear og motor, overhalt dysene + byttet filter, reimer, montert ny gear/gass hendel. bygget ny motorkasse samt montering av dekkslys i masta, lanterner og litt smått...

 

ny eier er kjempefornøyd!!!

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...