Majali Startet 13.Oktober.2005 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2005 Hei alle sammen, jeg vet dette er feil side for kjøp/salg. Men, det er et stort men...... En gog kamerat av meg har vært så heldig å få kjøpt "Tuffff" av et av våre medlemer. I denne står det en Yanmar 3GM som selger opplyste at hadde dårlig starter, så ny eier kjøpte en ny men den har av unevnte årsaker brent opp!!! Han har bedt med en del venner på tur i morgen ettermiddag og streger så sårt en ny ASAP. er det noen som vet hvoe en kan få tak i en slik starter, enten ny eller brukt slik at vi kan redde turen (og æren) i morgen ettermiddag? Takknemlig for alle inspill Majali Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
M/S Bastard Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Kanskje litt for langt men Maritim har vel, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Redd du skal slite med en hurtig løsning som er billig. Her er hvordan jeg for 850,- fikk ny startmotor til min gamle Yanmar for noen år siden: http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=1291 mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 13.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Spennende med de i drammen, får prøve å undersøke der også hvis det ikke kommer en engel med en slik liggende..... Maritim hadde ikke på lager sist vi undersøkte Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
tuffff Svart 13.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2005 Hei, Det var ergelig å høre at den nye startmotoren brant opp. Har han forsøkt den gamle starteren? Sist jeg hadde motoren i gang så gikk starteren, men dro dårlig. Jeg tok av kompresjonen på to sylindre og startet den på en sylinder og slo så inn komp. på de to siste. Dette funket bra da. Jeg tenkte som en nødløsning til i morgen. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2005 Tenkte jeg bare skulle komme med en hyggelig tilbakemelding : "Tuffff" ligger nå ved brygga og venter innrykk av besøkende for kveldens båttur Starter ble oppsporet hos de i drammen som "barsk" tipset om men han var ikke sikker på om den fantes på lager. Så tok vi kontakt med "Vestfold elektrodiesel" i Tønsberg og de ringte umiddelbart å sjekket lageret i oslo. Der lå det en å ventet på oss, så kl 1400 var den å hente i Tønsberg!!! Kjempeservice!!!!! De i Drammen ringe senere på dagen og de kunne også skaffe en på kort varsel. så dette med deletilgang til Yanmaren er upåklagelig. Til tross for ca 5000.- i starterer på en måndes tid er slutten på historien god.... Majali Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
tomsnes Svart 14.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2005 Heia Majali! Bra jobbet. Nå drar vi på tur. Synd du ikke kan være med. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2005 Sist jeg hadde motoren i gang så gikk starteren, men dro dårlig.Dette er typisk symptom på utslitte børster. Kanskje det går an å flytte dem over fra den nye? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 14.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2005 uansett er begge de "gamle" starterene levert inn iforbindelse med bytteordnngen som er på de... så i dette tilefelle er det for sent..... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
tuffff Svart 15.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2005 Hei Bra det løste seg til slutt. Håper det ble en fin tur og at Tuffff var trutnet såpass at gjestene ikke ble våte på beina. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 15.Oktober.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2005 Alt løste seg og jeg fikk tilogmed barnevakt slik at jeg også fikk gleden av en tur med tuffff.... Når det gjelder vannintak så må jeg si at jeg er overrasket hvor fort hun trutnet. de lange store sprekkene var tette etter 2 uker med spreder under båten. Så da vi sjøsatte etter ca 3 var det ikke så mye som kom inn.... Så nå er hun klar for bruk etter å ha tømt ut masse olje fra gear og motor, overhalt dysene + byttet filter, reimer, montert ny gear/gass hendel. bygget ny motorkasse samt montering av dekkslys i masta, lanterner og litt smått... ny eier er kjempefornøyd!!! Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
tuffff Svart 18.Oktober.2005 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2005 Toppers. Jeg svingte tilfeldig nedom Thorøya og så hun lå der. Godt å se hun har fått et bra "hjem". Hils den nye reder'n. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.