Jump to content

Sessa key largo 19 med yamaha f100, hvilken propell?

Keylargo19

Recommended Posts

Hei, har en sessa key largo 19 med en yamaha f100

Med DUAL THRUST propell serien 3 blader, og lurte på om noen vet om hvilken proppell jeg skal velge for å få båten til å gå fortere, håper på svar 

Kommentar fra moderator:
Tittel redigert, var "Proppell valg". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster.
Utdrag:
  • Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn.
  • Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.
  • Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder.

Her var det litt lite data å gå ut fra. Hva får du nå av fart og turtall og hva er målene på propellen din?  

.. og så må du lage en mer beskrivende trådtittel for å unngå at den stenges

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

• 2 år senere...
SYSSELMANNEN skrev for 5 timer siden:

Glalaks - husker du størrelse og pitch på den propellen? 

Har kjøpt en Key Largo 20 med Yamaha v4 130 hester - og den har alupropell i dag så kikker på alternativer. 

Husker ikke i farten. Mener kanskje jeg hadde 19" stigning.. 

solas hr titan er også bra propell?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

4 minutes ago, andii said:

Fikk 40 knop på min Key Largo 19 med 115hk Yamaha 4 takt. Stål propell med 19 stigning.Det er noen år siden jeg hadde den båten så husker ikke propell produsent.

Da må den være flatbunnet og lettdrevet!  får maks 30-32 på min Askeladden 585 med  115EFI

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 2 uker senere...

F100 er ikke den sprekeste motoren, så her er det nok bare å basere seg på rundt 35 knop toppfart.

Hmm, først nå ser jeg at det er en gammal tråd :giggle:

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...