goggen000 Startet 3.August.2020 Link til dette innlegget Startet 3.August.2020 Savner sluregir ved fisking og til legging. Har noen i forumet fått ettermontert dette? Må giret byttes og eventuelt store kostnader?. Har en Yanmar 4LHA-DTE. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 Det spiller ingen rolle hvilken motor du har. Spørsmålet er hvilken gearkasse du har og om den lar seg oppgradere med slureventil. Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 3.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 Tusen hjertelig takk for det. Giret er et Hurth Gear ZF 45 A fra2006. Noen som vet om det passer for oppgradering? ? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 3.August.2020 Link til dette innlegget Svart 3.August.2020 (redigert) Lancing marine har slureventiler til dette gearet, prisen er ca 640 £.. https://www.lancingmarine.com/gearboxbargains.pdf Ta kontakt med desse her i Norge, de burde kunne fikse dette. https://kgk.no/brand/zf/ Redigert 3.August.2020 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 4.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Tusen takk for det Fantastisk hjelp på dette nettstedet Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 (redigert) Jeg har gear Gear ZF 45 A med slureventil fra ca 2006 . Men jeg har aldri fått det til å slure. Ifølge leverandren i Norge er det fordi oljen er for kald, så jeg må installere termostat i kjølevannskretsen til gearet i tillegg. Sjekk det med leverandøren. Nå går båten i 2- 2.5 knop på tomgang, så jeg har gitt blaffen i hele sluregiret. Redigert 4.August.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
goggen000 Svart 4.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 Samme gir som mitt. Jeg gjør 3-3.5 på tomgang. Hvor kjøpte du giret? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.August.2020 Link til dette innlegget Svart 4.August.2020 goggen000 skrev for 1 time siden: Samme gir som mitt. Jeg gjør 3-3.5 på tomgang. Hvor kjøpte du giret? Giret fulgte med båten da den kom til Norge fra Thailand. Båten er litt svakt motorisert, derfor lav hastighet på tomgang. Jeg hadde for noen år siden en litt uheldig episode med giret. En banjokobling på slureventilen løsnet og oljen rant ut. DA sluret giret. Men jeg kom meg til havn hjulpet av den svenske redningstjenesten, skrudde på koblingen og fylte på ny olje. Har ellers ikke hatt noe problem med giret. Men jeg kjører det ikke spesielt hardt. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.