Jump to content

har en suzuki 9.9 DF som fusker ved gasspådrag.


Zodiac69

Recommended Posts

har en suzuki 9.9 DF som har gådd fint helt siden jeg kjøpte den i sommer, men i helgen var på tur og motoren begynte å fuske etter å ha blidd varm og da ved gasspådrag. Da kveles den og fusket og smalt. Jeg venter en stund å lot motoren bli kald for så og starte den igjen, og når jeg da strammet til gassvieren med justeringsskruen som er på disse motorene(på styrearmen) startet motoren og fungerte fint igjen. Jeg parkerte båten og skulle så ta den i bruk dagen etter, da igjen når motoren ble varm begynnte den å fuske å dø ut ved pådrag? 

Er det noen som har vert borti dette, jeg la merke til at det kom ut vann i eksosutslippet er dette normalt eller betyr det at jeg har problem med topp pakking? 

 Svar på dette emnet
Link to post

Vann i eksosen er da helt normalt. Er her kjølevannet kommer ut.

Sjekk heller om den har riktig temperatur, blir den for varm?

Har du riktige plugger? Sjekk i manualen, ikkje hos forhandler. 

Vann i bensintank/systemet?

 

Som vanlig anbefaler eg forgasser/bendinpumpe-sjau. Er nesten gratis, enkelt for den som liker og skru litt. Det må gjøres før eller siden uansett.

 

Link to post

En lett ting å overse er at lufteskruen på tanken er tett eller skrudd igjen. Etterhvert som man kjører dannes det vakuum i tanken og motoren kveles. Desto mer bensin på tanken, desto lenger man har kjørt, eller desto mer gasspådrag - desto mer markant blir problemet. Etter å ha hvilt en stund utliknes trykket på tanken, og alt virker normalt. En enkel test er å kjøre med bensinlokket avskrudd.

Link to post

Okei så det skal alltså komme kjøle ut vd eksosutløpet, blei veldig usikker på om det skulle det og kunne ikke huske å ha lagt mærke til om det gjorde det tidligere. 

Jeg har faktisk Inga lufte e til på bensintanken og dermed oppstår det vakuum i tanken, men det har faktisk ikke påvirket motoren i noen grad. Virker som at motoren klarer å ta til seg drivstoff selv om vakuum oppstår men jeg bruker å åpne tanklokket for å utligne trykket jevnlig. Men jeg begynte faktisk å plages med motoren i forbindelse med at jeg var å justerte på skruen som sitter på styrearmen for å skape autogassdrag, alltså treghet i gasswier slik at gassen henger seg opp på ønskelig fart. Og etter det har motoren vert merkelig å dør ut ved pådrag å gjerne etter å ha gådd seg lit varm? 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...