Zodiac69 Startet 6.August.2020 Del på Facebook Startet 6.August.2020 har en suzuki 9.9 DF som har gådd fint helt siden jeg kjøpte den i sommer, men i helgen var på tur og motoren begynte å fuske etter å ha blidd varm og da ved gasspådrag. Da kveles den og fusket og smalt. Jeg venter en stund å lot motoren bli kald for så og starte den igjen, og når jeg da strammet til gassvieren med justeringsskruen som er på disse motorene(på styrearmen) startet motoren og fungerte fint igjen. Jeg parkerte båten og skulle så ta den i bruk dagen etter, da igjen når motoren ble varm begynnte den å fuske å dø ut ved pådrag? Er det noen som har vert borti dette, jeg la merke til at det kom ut vann i eksosutslippet er dette normalt eller betyr det at jeg har problem med topp pakking? Redigér innlegget Svar på dette emnet Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Har hatt en god del lignende med min. Forhandler mener at 95 oktanen har skylden, og anbefaler kun 98 oktan for å få minst mulig ethanol i bensenen som kan danne vann. Så nå er det 98 oktan fra bensinstasjonen på kanne som gjelder for min del. Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 Vann ut av eksos, i kombinasjon av det andre har ikke noe med oktan på bensin å gjøre. Ville ha kjørt en kompresjons test på den, og min gjetting er at det er toppen. Sitér dette innlegget Link to post
Zodiac69 Svart 7.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2020 Jeg syntes det er rart om bensinen skulle ha slik innvirkning plutselig etter å ha kjørt motoren i mange timer på 95oktan helt problemfritt. Skal få sjekket med komprasjonen da jeg undres over at det kommer vann ut fra eksosrøret. Takker for svar så langt👍 Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 Vann i eksosen er da helt normalt. Er her kjølevannet kommer ut. Sjekk heller om den har riktig temperatur, blir den for varm? Har du riktige plugger? Sjekk i manualen, ikkje hos forhandler. Vann i bensintank/systemet? Som vanlig anbefaler eg forgasser/bendinpumpe-sjau. Er nesten gratis, enkelt for den som liker og skru litt. Det må gjøres før eller siden uansett. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 En lett ting å overse er at lufteskruen på tanken er tett eller skrudd igjen. Etterhvert som man kjører dannes det vakuum i tanken og motoren kveles. Desto mer bensin på tanken, desto lenger man har kjørt, eller desto mer gasspådrag - desto mer markant blir problemet. Etter å ha hvilt en stund utliknes trykket på tanken, og alt virker normalt. En enkel test er å kjøre med bensinlokket avskrudd. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 Har også lest flere steder at pumpeblæra på bensinslangen blir dårlig. det rare her er at det bare skjer md varm motor. Er dette modellen med injection kan det være at verksted kan lese av feilmeldinger Sitér dette innlegget Link to post
Zodiac69 Svart 7.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2020 Okei så det skal alltså komme kjøle ut vd eksosutløpet, blei veldig usikker på om det skulle det og kunne ikke huske å ha lagt mærke til om det gjorde det tidligere. Jeg har faktisk Inga lufte e til på bensintanken og dermed oppstår det vakuum i tanken, men det har faktisk ikke påvirket motoren i noen grad. Virker som at motoren klarer å ta til seg drivstoff selv om vakuum oppstår men jeg bruker å åpne tanklokket for å utligne trykket jevnlig. Men jeg begynte faktisk å plages med motoren i forbindelse med at jeg var å justerte på skruen som sitter på styrearmen for å skape autogassdrag, alltså treghet i gasswier slik at gassen henger seg opp på ønskelig fart. Og etter det har motoren vert merkelig å dør ut ved pådrag å gjerne etter å ha gådd seg lit varm? Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Skrur på en Evenrude 9.9 med samme symptomer. Når jeg sjekket kompresjon så var det klart at det var topp pakningen som var gåen. fort gjort å teste dette. Min gjetting er at du har betydelig lavere komp en 9 bar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.