Niff123 Startet 6.August.2020 Del på Facebook Startet 6.August.2020 Motoren har autolube (oljetakt på toppen av motoren). Motoren går bra ved høyt omdreiningstall, men stopper ved lavt omdreiningstall. Kan da være vanskelig å starte, men starter etter å ha ventet en stund. Verkstedet påstår at de har økt omdreiningstallet på tomgang, men det er vanskelig å kontrollere og har i tilfelle ikke gitt nødvendig resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 (redigert) Har du prøvd med en annen bensintank og slange? (Bare for å eliminere vann i bensin, dårlig bensin og problemer med slange. ) Har du prøvd med helt nye tennplugger av typen motoren skal ha? (Ikke nesten like, men akkurat like. ) Ikke uvanlig at dårlige tennplugger (selv om de ser fine ut) gjør motoren i ulage på tomgang. Hadde selv en Evinrude med VRO (auto oljeblanding) som gikk dårlig på tomgang og ikke var glad i starting når varm eller halvvarm. Byttet plugger og alt fungerte kjempebra etter. Redigert 6.August.2020 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Odyssevs Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 (redigert) Hvordan ser pluggene ut? Gjelder det både kald og varm start? Redigert 6.August.2020 av Odyssevs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Grand Banks jr skrev for 2 timer siden: Har du prøvd med en annen bensintank og slange? (Bare for å eliminere vann i bensin, dårlig bensin og problemer med slange. ) har vært borti luftlekkasje i slangekobling, som gjorde at motoren stoppet på lave turtall, men ikke på høye Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
bmwmaxi Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 (redigert) Høres ut som en forgasser/dyse rens som må til. Alså fysisk rens og ikke noe remedier på flaske. Redigert 6.August.2020 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 ivar skrev for 7 timer siden: har vært borti luftlekkasje i slangekobling Ja, det hadde vi i sommer. Riktignok på en 6 hk firetakter. Jeg byttet ut alle de standard slangeklemmene med nye rustfrie i riktig størrelse. Problemet ble borte. Den dro også bedre på topp, spesielt med låst i båten. Jeg tenkte at ved å kryssbytte tank og slange fra en annen motor som fungerer som den skal så får man eliminert dette som årsak (hvis det ikke er noen endring ved bytte). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.