j-b72 Startet 6.August.2020 Del på Facebook Startet 6.August.2020 Hei. Håper jeg kan få noen råd her inne, jeg har klart å fylle diesel på min Suzuki 20 hk. Den startet jo helt fint siden det var litt bensin i systemet, men stoppet etter noen hundre meter. På dette tidspunktet innså¨jeg ikke feilen med at jeg fylte diesel, derfor prøvde jeg og starte den gang på gang. Så mitt store spørsmål til forumet er da, hva er sjansene for at det er blitt skader på ventiler og dyser for eksempel?? Dette gjelder en 2014 mod med elektronisk innsprøytning. Hva er første man gjør for å begrense skadene mest mulig?? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 Nei diesel skader vel neppe motoren. Få det ut og fyll bensin så blir det nok bra. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 6.August.2020 Del på Facebook Svart 6.August.2020 (redigert) Ikke noe problem det. Men vil ta lang tid og få start igjen hvis du ikke får ut all diesel fram til dyser. Anbefaler og bytte filter, men ikke før du har fått bensinen fram til filteret. Den vil også sote en del på starten så greit og rengjøre pluggene etter et par dager. Redigert 6.August.2020 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 7.August.2020 Del på Facebook Svart 7.August.2020 er vel verre med motsatt! dessuten har du sikkert ikke fast tank heller så da er det jo bare å tømme over på en annen dunk. vet ikke hvordan den motoren er , men ville prøvd å tatt av bensinslanger og filter der det går an å renset det i fersk bensin. kan ikke tenke meg noe tar skade bare av en oppstart Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
j-b72 Svart 12.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2020 Problem løst, fikk ut all diesel i tank og i slangen. Da startet motoren på første drag. Takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.