Jump to content

Yamaha innenbords


Bitteliten

Recommended Posts

Ja, de gode kommer sent, men de kommer godt!! Som en viss herværende personlighet ...

 

Dette har ligget i kortene en god stund. Tipper det ikke går lang tid før det kommer enda mer nyheter.

 

Og når det nå endelig finnes marinediesler i rett størrelse som er verdige et ordentlig klassisk engelsk fartøi, kan Gamle Worse begynne å drømme om re-motorisering.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Ja, de gode kommer sent, men de kommer godt!! Som en viss herværende personlighet ...

 

Dette har ligget i kortene en god stund. Tipper det ikke går lang tid før det kommer enda mer nyheter.

 

Og når det nå endelig finnes marinediesler i rett størrelse som er verdige et ordentlig klassisk engelsk fartøi, kan Gamle Worse begynne å drømme om re-motorisering.

Jeg tenkte på deg (Yamaha mullahen vår :wink: ) da jeg skrev dette innlegget. Har du tenkt på ha hekkagregat på Panserskipet
Link to post
Share on other sites

Nåhh!! Hun kan da ta i mot en flyvemaskin eller to på fordekket, og en til på akterdekket! Forøvrig påregnes det, når hr. Bitteliten en eller annen gang i en fjern fremtid får lagt sine klamme hender på en ny båt, at denne navngis "Potemkin". :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Nåhh!! Hun kan da ta i mot en flyvemaskin eller to på fordekket, og en til på akterdekket! Forøvrig påregnes det, når hr. Bitteliten en eller annen gang i en fjern fremtid får lagt sine klamme hender på en ny båt, at denne navngis "Potemkin". :lol:

Nå liker jeg lange, slanke, en smule hellende fordekk, ikke slike dekk der baugen stiger opp mot skyene. Som denne f.eks

 

Bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Toyota er nest største eier i Yamaha Motor Co. om jeg husker rett, etter Yamaha Co. De har en lang historie sammen, Yamaha laget bl. a. motoren til Toyota 2000 GT som man kan se i den fantastiske klassiske James Bond-filmen "Goldfinger". Mye samarbeide disse to i mellom. Og de har jo det til felles at de går og går og går ....

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Inntil nå nylig lå det en Skibsplast 650cc på finn.no med innenbords Yamahamotor og drev. Dette var en 4,3 liters V6 bensin, og drevet lignet mye på et ordinært Alpha-drev unntatt Yamaha-merkene. Jeg mener å huske at båten hadde hjemmehavn innerst i Bunnefjorden. Tar jeg ikke mye feil, ble ytelsen oppgitt til 190 hk.

 

Men iflg alle bildene og papirene på båten var dette altså noe så sjeldent som en Yamaha innenbords bensinmotor med originalt drev. Selv om jeg fikk Mercruiser-assosiasjoner av både risere og mer til...

Redigert av SkipperMorse (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Er ikke motorene i de store Vovo bilene Yamaha også da ?

Fare for avsporing til bil her igjen. Yamaha lager V8'eren som leveres i XC90. De andre 5 syl og 6 syl motorene Volvo leverer er deres egne konstruksjoner. De 4 syl motorene tror jeg er litt mix av Volvo og Ford.

 

Og vedr Hydra drive fra Yamaha: jeg har snakket med noen som leverte forrige generasjon av disse i noen nye båter. Drevene var visst ikke så veldig driftssikre over tid - jeg hørte at de måtte overhales etter noen få hundre timer. Men det er sikkert bedre på de nye.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...