Jump to content

Male stripe på skrog


wingsof66

Recommended Posts

Hei. 

Har et lite problem når jeg skal male "overgangsstrpe" mellom bunnstoff og olja tre. Båten er en plattgatter og langsiden skråner såpass inn i hjørnet der stripa skal gå, at det blir stor forskjell i bredden av stripa på bakplaten og langsiden, skal over og underlinjen på stripene følge hverandre: 

Er det noen som har en god løsning på dette, eller er skal jeg bare la stripa gå i samme bredde (50mm) til hjørnet, på både bakplate og langside og se med det "blinde" øyet, når jeg står i skrå vinkel bak? 

Eller kanskje gjøre stripa litt bredere og gå et par cm høyere opp på skroget. 

Forslag mottas med tusen takk :) 

IMG_2773.JPG

Link to post
Share on other sites

Neida. Skulle ikke gjøre bare stripa på siden bredere, men helt rundt. Tenkte at det ville skjule bedre evt skavanker som det ville bli. 

Nå blir det nok en løsning, hvor jeg smalner ca 10 cm av nederste del av stripen på baksiden pent og pyntelig opp mot der nederste delen av stripa på langsiden er.Tror det er den beste av de dårlige løsningene som fins. . 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...