forskern Posted August 7, 2020 Share Posted August 7, 2020 Ja - nå vet jeg at jeg stikker fingeren i et vepsebol, men det får bare stå til. Har en 21 fots rib. Mistet 5-6 knop ila 2 mnd sommer. Ikke rart, den var godt skjellgrodd på tross av at den var godt stoffet med SeaJet bunnstoff ( hvitt) rett før. Noen som har hatt lignende erfaring! Quote Link to post
småbåtentusiasten Posted August 7, 2020 Share Posted August 7, 2020 Du må oppgi hvilket bunnstoff. Seajet har nummer for de ulike. Gror mye mange steder i år! Quote Link to post
andersb Posted August 7, 2020 Share Posted August 7, 2020 Seajet 034 som er den vanlige jeg bruker, var ikke lenger tilgjengelig i år, så jeg droppet å stoffe i år. Båten lå 5 uker nå, og 3 uker til før det, 0 groe og klarte fortsatt 60 knuter. Jeg tror også det har skjedd noe før sesongen i år, for veldig mange tråder om groe, og mange ting er ikke lenger tilgjengelig. Quote Link to post
Faxen Posted August 8, 2020 Share Posted August 8, 2020 Jeg brukte hvit 033 et år. Det ble endel groe. Senere har jeg benyttet 033 og blå og sort. Mye mindre groe med de fargene. Har i alle år benyttet SeaJet. Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Posted August 8, 2020 Share Posted August 8, 2020 (edited) Jeg har aldri annet enn litt slim på båten ved opptak. Jeg har brukt SeaJet 033 svart bunnstoff i "alle" år. Jeg har båten på vannet fra slutten av mars til ut i oktober med opp mot 100 gangtimer i max 7knop. Hver vår før utsett flekker jeg bare over der det er tynnslitt pluss selve vannlinjen(for pynten sin skyld), og da har jeg problem med å bruke opp en 0,7 liters boks. Edited August 8, 2020 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kweelhouse Posted August 8, 2020 Share Posted August 8, 2020 Jeg brukte svart SeaJet for to år siden, men husker ikke nummeret. Båten ble dekket av albueskjell. Har aldri opplevd dette med hverken bunnstoff fra Biltema eller Jotun Quote Link to post
Recommended Posts