Vaagen Startet 8.August.2020 Del på Facebook Startet 8.August.2020 Teppene i båten vår er helt fine - på fremsiden. På baksiden/under er de i ferd med å gå i oppløsning, og støver noe voldsomt. Er det noen som har et forslag til stoff som kan limes bakpå, for å forlenge levetiden til teppene noen år? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Kaffelars Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Hadde det samme på noen tepper tidligere, type standard tepper fra båtbutikk med lys/gul myk gummibakside. Konkluderte med at de hadde gått ut på dato og kasserte de..var fremdeles like fine på forsiden. Kunne mulig børstet av resten av gummien med maskin/messingbørste el.l. Og lagt under vanlig slingreduk/gumminetting fra teppebutikk(eks. Fargerike) Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 8.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2020 (redigert) Kaffelars skrev 14 minutter siden: Og lagt under vanlig slingreduk/gumminetting Tenkte også det, men redd for at det vil fortsette å støve, gjennom nettingen. Hvis jeg skal legge på noe, må det være rimelig tett. Redigert 8.August.2020 av Vaagen (see edit history) Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Komodo Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Dette har vi grublet mye på også. Vår erfaring er at nye tepper ganske fort begynner støve og drysse på baksiden. Min konklusjon så langt er at vi må få tak i noen tepper av bedre kvalitet. Meget interessert i alternativer. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
enslagsgjest Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Beste alternativet er nok å ha annet gulvbelegg som f.eks kork (fås kjøpt billig på rull). Men er jo ikke det du spør om. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
nomen Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Fikk samme problem med mine tepper iår. De var 3 år gamle og visstnok av god kvalitet. Tok en sparkelspade og skrapet av den gummien på baksiden. Det løsnet overraskende lett, og vips 4-5000 kr spart. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Fantino Svart 8.August.2020 Del på Facebook Svart 8.August.2020 Det er rett og slett for simpel kvalitet på stoffet på baksida. Har hatt samme problem på flere båter, inkludert ny båt der de begynte å støve etter et år eller to. Orket ikke å reklamere og få like dårlige tepper en gang til men gikk til ‘Teppeland’ og fikk tilskåret nye av kvalitet ‘offentlig rom’/‘høy belastning’. De hadde jeg i årevis uten at de gav fra seg et støvkorn. Kostet ikke all verden heller. Blir jo ikke så mange m2. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart 9.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2020 nomen skrev for 20 timer siden: Tok en sparkelspade Skal prøves! Hvis ikke får det bli 'Teppeland'. Koster vel en del, hvis de skal kantes også? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Popeye70 Svart 9.August.2020 Del på Facebook Svart 9.August.2020 On 8/8/2020 at 8:42 PM, Vaagen said: Teppene i båten vår er helt fine - på fremsiden. På baksiden/under er de i ferd med å gå i oppløsning, og støver noe voldsomt. Er det noen som har et forslag til stoff som kan limes bakpå, for å forlenge levetiden til teppene noen år? Pensle hele baksiden med Plasti Dip? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Vaagen Svart 9.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2020 Kanskje det! Skal prøve på en mindre del. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.