Jump to content

Ny brukt båt, vet ikke hva denne pumpen gjør. Se bildet


Hvaler1

Recommended Posts

  • 2 år senere...

Her er mitt nyeste patent for å suge ut vann fra bunnen av båten. Det gjenstår å rydde litt i ledningsopplegget.

 

Jeg kobler til en sugeslange og en avløpsslange med Gardenakobling. Avløpsslangen kan gå i en bøtte eller rett overbord, avhengig av hva du lenser. Impellerpumpa suger også luft og du suger lett ut den siste vannskvetten med sugeslangen.

 

Denne var også svært nyttig da jeg hadde tanksjau på dieseltankene. Spylte tanken gjentatte ganger med rent vann og salmiakk til alle dieseldyr var forsvunnet overbord.

 

IMG_0182.JPG

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Hvaler1 skrev On 8.8.2020 at 20.48:

Den hvite runde beholde, hav er det til? Tynn slange som komme rin ogut. Dett er rommet for septik pumpe og vannkoblinger. Tror ikke det har noe med septik og gjøre. Den Pumpa er på andre siden av skottet. 

Windy 31 Scirocco. 

IMG_20200808_195207.jpg

Hvis det rustvannet er fra en kuleventil og skroggjennomføring, ville jeg tatt en kikk på det også.... 

Link to post
Share on other sites

Til info: Originalt innlegg er 2 år gammelt. TS har sikkert fått svar på dette etterhvert. :smiley:

 

Stilig løsning @NilsPils. En slik burde jeg hatt for å få ut siste rest fra dypt nedi kjølen der lensepumpen ikke kommer ned.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Supert @NilsPils. Litt stiv pris på den pumpa, men tror jeg blir nødt til å ha samme løsning i Bavaria 32 Sport. Lensepumpa der sitter langt fra det laveste punktet i skottet mellom motorene og det er litt ukurant å ta med våtsugeren hver gang det har kommet litt nedi der.

 

Ser du har brukt noe ekstra fittings der for å få på gardenakontaktene. Ble alt kjøpt på BT og har du i tilfelle handlelisten?

 

Eller kanskje @Windy37GM har et tips om å få dette ut som er rimeligere :pray:

D5L

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...