Jump to content

Ny brukt båt, vet ikke hva denne pumpen gjør. Se bildet

Hvaler1

Recommended Posts

Suger den pumpa du bruker @pipe luft? Jeg trenger en pumpe som kan suge en slange, ca 1 meter, tom for luft før den får tak i væsken som jeg vil ha ut 

Type og fabrikat hvis den suger luft er veldig ønskelig.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

• 2 år senere...

Her er mitt nyeste patent for å suge ut vann fra bunnen av båten. Det gjenstår å rydde litt i ledningsopplegget.

Jeg kobler til en sugeslange og en avløpsslange med Gardenakobling. Avløpsslangen kan gå i en bøtte eller rett overbord, avhengig av hva du lenser. Impellerpumpa suger også luft og du suger lett ut den siste vannskvetten med sugeslangen.

Denne var også svært nyttig da jeg hadde tanksjau på dieseltankene. Spylte tanken gjentatte ganger med rent vann og salmiakk til alle dieseldyr var forsvunnet overbord.

IMG_0182.JPG

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Hvaler1 skrev On 8.8.2020 at 20.48:

Den hvite runde beholde, hav er det til? Tynn slange som komme rin ogut. Dett er rommet for septik pumpe og vannkoblinger. Tror ikke det har noe med septik og gjøre. Den Pumpa er på andre siden av skottet. 

Windy 31 Scirocco. 

IMG_20200808_195207.jpg

Hvis det rustvannet er fra en kuleventil og skroggjennomføring, ville jeg tatt en kikk på det også.... 

Til info: Originalt innlegg er 2 år gammelt. TS har sikkert fått svar på dette etterhvert. :smiley:

Stilig løsning @NilsPils. En slik burde jeg hatt for å få ut siste rest fra dypt nedi kjølen der lensepumpen ikke kommer ned.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Supert @NilsPils. Litt stiv pris på den pumpa, men tror jeg blir nødt til å ha samme løsning i Bavaria 32 Sport. Lensepumpa der sitter langt fra det laveste punktet i skottet mellom motorene og det er litt ukurant å ta med våtsugeren hver gang det har kommet litt nedi der.

Ser du har brukt noe ekstra fittings der for å få på gardenakontaktene. Ble alt kjøpt på BT og har du i tilfelle handlelisten?

Eller kanskje @Windy37GM har et tips om å få dette ut som er rimeligere :pray:

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Grand Banks jr skrev for 20 timer siden:

Til info: Originalt innlegg er 2 år gammelt. TS har sikkert fått svar på dette etterhvert. :smiley:

Stilig løsning @NilsPils. En slik burde jeg hatt for å få ut siste rest fra dypt nedi kjølen der lensepumpen ikke kommer ned.

:lol:Får aldri med meg dato det er startet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...