Bitteliten Startet 9.August.2020 Del på Facebook Startet 9.August.2020 (redigert) Dette prosjektet er skrevet om i Optimal langturbåt tråden, men jeg tenker dette prosjektet kan være relevant for mange av de som ikke er så opptatt av et sært langturprosjekt også. Derfor legger jeg ut en link til installasjon og erfaringer med å installere en Sterling lader som bruker dynamoen som strømkilde. Sterling A2B 130 amp jeg har kjørt 100 motortimer med denne installasjonen nå, og er meget godt fornøyd mitt utgangspunkt er at jeg har en dynamo som fungerer meget bra, og som er regnet som en skikkelig bra dynamo som ikke lenger lages. samme dynamo står på mange Yanmar motorer det er en 80 amp Hitachi Videre ønsker jeg ikke å bygge om til annen reim da det er trangt, og erfaringen min er at slike prosjekter for blir store med alt annet som følger med Det fristet helker ikke å åpne dynamo for å endre på den. Og erfaringen med eksterne regulatorer er litt ymse om man leser på ulike fora. merk at jeg ikke har Lithium batterier jeg har 500amp AGM og har ikke planer om å bytte til lithium men dynamoen er kjent for å lite lading så jeg ville ha mer ut av den uten å slite den ut 😊 Redigert 9.August.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.