Jump to content

maritimt listverk i kirsebær


eysteind

Recommended Posts

Holder på å innrede båt, og har då valgt kirsebær som tresort. Får laga dører/skapdører/paneler av en møbelsnekker, men han har ikkje utstyr til å frese ut listverk ol. som pinnerekker, buede kantlister mm.

 

Har leita nettet rundt i kveld uten å finne en eneste leverandør med noe serlig utvalg i kirsebør listverk.

 

Synes det er litt rart. Mange norske båtprodusenter bruker jo kirsebær i sine båter.

 

Vet noen om kven som selger slikt?

Link to post
Share on other sites

Bordsag/rippesag, overfres fastmontert med lan, det er igrunnen det som skal til......

Hei!

Har igrunn alt dette utstyret. Lagde alt av listverk i eik til min forrige båt. men denne var litt mindre. Hadde håpet å kunne kjøpe dette ferdig da slikt arbeid er veldig tidkrevende.

 

Mail er sendt til Oslo finer og Billigstad

Link to post
Share on other sites

Har nå snakket med alle de leverandørene som dere tipset om, og ingen kunne levere noe i kirsebær. Den eneste var Haave, men da måtte det vere en del kvantum, noe dette ikke blir.

 

Å begynne å lage alt selv orker eg ikke begynne på, så da er det mulig at det blir teak likevel... Kan da få lage dører/skuffefronter/skapdører i merboe, som er rimlig likt teak, men en brøkdel av prisen, så kjøper eg teaklistverk fra Haave.

 

 

Men dersom noen skulle vite om noen som lager maritimt lisverk i kirsebær, er det bare å rope ut!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...