PiperBill Startet 10.August.2020 Del på Facebook Startet 10.August.2020 Før var det bare å bytte pæra men det er ikke så enkelt lenger. Jeg har 5 slike taklamper derav 3 som har tatt kvelden. Jeg har egentlig ikke lyst til å kaste alt og monterer nye. Er det mulig å få tak i selve kretskort/led med bryter noe sted? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
blue moon Svart 10.August.2020 Del på Facebook Svart 10.August.2020 Det var jo en meget enkel taklampe, jeg er ikke elektriker og forstår dermed ikke hva en skal med kretskort og motstand på denne ene LED dioden. Vil ikke en ny diode kjøpt på ebay koblet til bryteren + og - fungere perfekt? I min båt har jeg i hvert fall 7 stk uten armatur koblet på bryter. (sikring på + selvfølgelig) Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Lars H. Svart 10.August.2020 Del på Facebook Svart 10.August.2020 (redigert) Med all den elektronikken for å kunne bruke lampen på alt mellom 8 og 30volt, har du en garantert støykilde for radio, TV, VHF . . . . ombord! Hos meg har jeg kun satt inn rene LED og eventuelt en motstand, - støyfritt. Det har ingen problemer med mitt aktuelle spenningsnivå på 11V - 15V. Redigert 10.August.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 10.August.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2020 Det viser seg at det er av/på bryteren som yrer (yret?). Litt kontakt spay så var det i orden. Men klarte å ødelegge 2sk før jeg skjønte det. Redda bare den ene. :-( Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post