njordfjord Startet 10.August.2020 Link til dette innlegget Startet 10.August.2020 (redigert) Hei, Jeg er helt ny på seiling, har tatt et kurs og vurderer å kjøpe min aller første seilbåt nå :) Jeg skulle si at jeg aldri har eiet en båt før og har mye å lære. Jeg ser på en båt som har noen små problemer, bl.a. at litt vann kommer inn på foran styrbord når det regner kraftig. Men det jeg lurte på egentlig var hva som er vanlig med bunnstoff og fjerning av groe. Selger opplyser at båten ikke har vært ute av sjøen i 2 år, og så har det gått 2 år siden det fikk bunnstoff og groe ble fjernet. Jeg lurte på hva som er vanlig her på Vestlandet, og om dette er kanskje en båt jeg burde bare unngå. Tanken var at jeg skulle kjøpe noe ganske billig for å lære med, og da selger det om 1-2 år og kjøpe noe finere og større som jeg vil holde lengre. Takk for hjelpen :) Redigert 10.August.2020 av njordfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 10.August.2020 Link til dette innlegget Svart 10.August.2020 Jeg tar opp og stoffer hver 2 år. Er forskjell de to årene, men mest for motor pga grodd propell. Har best erfaring med seajett 033 for dette bruk. Mange sverger til stoffing hvert år, og regatta seilere spyler enda oftere. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.