Sargoen Startet 11.August.2020 Del på Facebook Startet 11.August.2020 Noen som har erfaring med dieselfyrt stekeovn i båt? Ser wallas har noen. Fordeler og ulemper? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 12.August.2020 Del på Facebook Svart 12.August.2020 De som jeg har hatt inne til service er i hvert fall bare fornøyd, og kunne ikke tenke seg noe annet. Men så er jeg kanskje en smuule inhabil Fordeler (stekeovn): * Varmluftovn som gir jevn temperatur i hele stekeovnen. * Trekker ut fuktig luft fra kabinen, bruker denne som forbrenningsluft, og avgassen går ut gjennom skuteside eller hekk * Høy effekt; Trinnløs 1-2,2 kW * Lav strømforbruk, 0,5A max når stekeoven er i bruk. Faktisk så bruker lyset i stekeovnen litt mer, så totalforbruket er max 1,6A i drift. * Lukket forbrenning, ingen avgasser til kabinen Ulemper: Ingen som jeg kjenner til. Men så er jeg som sagt kanskje inhabil...... Siden du etterspør stekeovn, vil det si at du har Wallas koketopp fra før i båten? Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Pequod Svart 12.August.2020 Del på Facebook Svart 12.August.2020 Har ikke @Lars H. en slik ovn? Han kan sikkert dele erfaringer? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 13.August.2020 Del på Facebook Svart 13.August.2020 Jeg har en Wallas 95D, ikke stekeovn. 8 Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Landcrab Svart 13.August.2020 Del på Facebook Svart 13.August.2020 De jeg har snakket med som har Wallas sliter med å tenne uten å starte motor(for å få nok spenning til tenner, jeg aner ikke), blant annet. Også er det rimelig tregt når det (omsider) tenner. Virker som det krever at saker er godt vedlikeholdt for å fungere smertefritt. Det er i hvert fall påfallende mye flere problemer en vi opplever med gass. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.