Sargoen Startet 11.August.2020 Link til dette innlegget Startet 11.August.2020 Noen som har erfaring med dieselfyrt stekeovn i båt? Ser wallas har noen. Fordeler og ulemper? Link to post
Wallas Service Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 De som jeg har hatt inne til service er i hvert fall bare fornøyd, og kunne ikke tenke seg noe annet. Men så er jeg kanskje en smuule inhabil Fordeler (stekeovn): * Varmluftovn som gir jevn temperatur i hele stekeovnen. * Trekker ut fuktig luft fra kabinen, bruker denne som forbrenningsluft, og avgassen går ut gjennom skuteside eller hekk * Høy effekt; Trinnløs 1-2,2 kW * Lav strømforbruk, 0,5A max når stekeoven er i bruk. Faktisk så bruker lyset i stekeovnen litt mer, så totalforbruket er max 1,6A i drift. * Lukket forbrenning, ingen avgasser til kabinen Ulemper: Ingen som jeg kjenner til. Men så er jeg som sagt kanskje inhabil...... Siden du etterspør stekeovn, vil det si at du har Wallas koketopp fra før i båten? Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Pequod Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Har ikke @Lars H. en slik ovn? Han kan sikkert dele erfaringer? Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 Jeg har en Wallas 95D, ikke stekeovn. 8 Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Landcrab Svart 13.August.2020 Link til dette innlegget Svart 13.August.2020 De jeg har snakket med som har Wallas sliter med å tenne uten å starte motor(for å få nok spenning til tenner, jeg aner ikke), blant annet. Også er det rimelig tregt når det (omsider) tenner. Virker som det krever at saker er godt vedlikeholdt for å fungere smertefritt. Det er i hvert fall påfallende mye flere problemer en vi opplever med gass. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn