HaBeNi Startet 11.August.2020 Link til dette innlegget Startet 11.August.2020 Min 2008 modell Volvo Penta D3 130hk har problemer med å starte. Ingen reaksjon når jeg vrir på tenningsnøkkelen. Ingen spenningsfall heller ser det ut til. Men etter flere forsøk slår starteren inn, og etter en kort tur fungerer alt greit ut dagen. Tenningslåsen virker litt «slarkete». Børster på starter eller tenningslås? PS. Motor lå halvveis i ferskvann et par timer for et par måneder siden en skrogventil ikke var stengt. Tusen takk for all hjelp! Mvh Harald Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 11.August.2020 Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 (redigert) Starter eller tenningslås ? Jeg tror det blir en gjettekonkurranse for oss å mene noe om en starter som har vært i kontakt med ferskvann eller en slarkete tenningslås er synderen. Du må nok belage deg på å måle deg frem til det bak på starteren når feilen er der.' Ser utfordringen med at man bør være to for å få det til. Blir båten lite brukt i en periode setter starteren seg gjerne helt fast om feilen er vanninntrengning så da kommer svaret av seg selv...kanskje Redigert 11.August.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.