Jump to content

6 hk utenbords "hjelpemotor/nødmotor" på 24 fot mørebas, blir det bortkastet?

FjordHT

Recommended Posts

Hel alle!

Så da endte siste båttur med motorstopp på en mindre båt med en Honda motor, i all hast ble det spontankjøp av en 24 fot mørebas som jeg ikke har sett annet en bilder av. :blush: Blir sikkert bra :)

Men fra sist turs erfaring kunne jeg tenke meg en "backup" på denne, bare sånn tilfelle. Har allerede liggende brakett for hjelpemotor, den var kjøpt til en annen båt og ble aldri montert.

Har også 2-3 påhengsmotorer stående, hvor den største er en Thoatsu 6hk 4takt med mindre en 10 timer gange til nå, og tenker dette burde vel kunne fungere "i nød" selv om båten er stor? 

Her har sikkert noen erfaringer å dele?

Det er hvertfall sikkert at jeg kan ikke ro mørebasen slik jeg gjorde med den andre :) 

Ellers skal selvfølgelig motor tas vare på, serves osv osv, det skal være anker og verktøy i båten mm. MEN av og til så skjer det jo ting man ikke helt har håpet på, og nå har man kjøpt gammelt brukt...

Hvis noen synes det er en grei ide og har erfaring ang plassering som kan være greit å vite, samt andre "ideer" så tar jeg imot alle råd.

Ettersom båten i dag har fast aksling så tror jeg ikke styring på motor vil være nødvendig utover det man kan stå bak og gjøre med forlenget arm på motor. 

Skeptikere må gjerne fortelle meg hvorfor dette er en dårlig ide :) 

Har også en 5hk 4takt johnson og en gammel 2takt tohatsu på 5hk stående, om noen skulle mene det er bedre valg, alle er dessverre med kort stamme. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...