Hybrid Startet 12.August.2020 Link til dette innlegget Startet 12.August.2020 (redigert) Hei. Hva er denne antennen? Er det en Raystar 130? Har den batteri integrert? Har isåtilfelle problem å løfte printkortet fra sokkelen. jeg har en Raymarine C80 som jeg får opp feilmelding: ingen antenne, regner med det er denne. Ser det er en dato 02/26/2013 så den er nyere enn plottere . mvh Redigert 12.August.2020 av Hybrid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
crewchief73 Svart 12.August.2020 Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 Detter er en RS 130 ifølge nummeret E32153. Usikker på om denne har batteri. Fant en video på Youtube som viste batteri bytte på RS 125. Der satt batteriet rett under lokket. Har du sjekket LED lyset på antennen? Rødt= feil i kobling, Oransj= ingen satelitter innenfor rekkevidde og grønn= fix OK Har du sjekket at det er spenning inn på SeatalkNG konverter? Sitér dette innlegget Link to post
Hybrid Svart 12.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 (redigert) crewchief73 skrev 42 minutter siden: Detter er en RS 130 ifølge nummeret E32153. Usikker på om denne har batteri. Fant en video på Youtube som viste batteri bytte på RS 125. Der satt batteriet rett under lokket. Har du sjekket LED lyset på antennen? Rødt= feil i kobling, Oransj= ingen satelitter innenfor rekkevidde og grønn= fix OK Har du sjekket at det er spenning inn på SeatalkNG konverter? takk for svar. Koblet av seatalk pluggen og koblet tilbake og nå blinker antennen hvert sekund/andre sekund grønt. Men plotteren sier fortsatt ingen antenne. noen ideer? mvh Redigert 12.August.2020 av Hybrid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hybrid Svart 12.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.August.2020 crewchief73 skrev for 2 timer siden: Detter er en RS 130 ifølge nummeret E32153. Usikker på om denne har batteri. Fant en video på Youtube som viste batteri bytte på RS 125. Der satt batteriet rett under lokket. Har du sjekket LED lyset på antennen? Rødt= feil i kobling, Oransj= ingen satelitter innenfor rekkevidde og grønn= fix OK Har du sjekket at det er spenning inn på SeatalkNG konverter? Spennings på converteren er ok. Det som er spesielt er at jeg ikke får opp satelittene i listen og kartene oppdaterer ikke seg, men jeg får opp fart og kompass. Når jeg plugger av antennen så får jeg opp: posisjon mistet mvh Sitér dette innlegget Link to post
crewchief73 Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 Ser på bildet med teksten Ingen Antenne. Mener dette er radar antenne som plotteren leter etter. Har du radar tilkoblet plotteren? Ser ut som det er lagt på radar overlegg i bildet. Kan jo virke som GPS antennen er i orden. Husker at på C-serien kunne man velge eksternt GPS signal eller Differental GPS. Monterte mye Raymarine utstyr i tidligere jobb, men det er noen år siden nå. Begynner å bli rusten desverre. Husker det var slags intern GPS som brukte radiosignaler. Ble visst brukt i større havner på kontinentet. Sto plotteren i Differental GPS modusen fikk vi problemer med GPS signalet, synes jeg å huske. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 (redigert) Stemmer, teksten Ingen Antenne betyr at MFD ikke har kommunikasjonen med radar. Teksten i kartvinduet er skrevet i fargen til radar overlegg. I det blå status vinduet står det at det er GPS Fix. Redigert 16.August.2020 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Tilsvarende GPS antenne som denne hadde jeg mye plunder med i en tidligere båt. Stort sett mistet jeg kontakten med antennen hver gang etter at båten hadde ligget i ro ei stund og måtte da opp i masta og skru ut pluggen og sette den inn igjen slik at den grønne indikatoren kom tilbake. Systemet var kjøpt og installert som nytt fra forhandleren da jeg kjøpte båten som nybygg, problemene oppsto etter et par-tre år. Endte med å måtte bytte antenna, fikk aldri det kontaktsystemet bra. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 17.August.2020 Link til dette innlegget Svart 17.August.2020 Hei, Denne antennen trenger et konverteringskit fra Seatalk NG til Seatalk for å virke på en C80. Om du ikke har dette så snakker ikke antennen med plotteren Sitér dette innlegget Link to post
Hybrid Svart 31.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2020 crewchief73 skrev On 16.8.2020 at 17.58: Ser på bildet med teksten Ingen Antenne. Mener dette er radar antenne som plotteren leter etter. Har du radar tilkoblet plotteren? Ser ut som det er lagt på radar overlegg i bildet. Kan jo virke som GPS antennen er i orden. Husker at på C-serien kunne man velge eksternt GPS signal eller Differental GPS. Monterte mye Raymarine utstyr i tidligere jobb, men det er noen år siden nå. Begynner å bli rusten desverre. Husker det var slags intern GPS som brukte radiosignaler. Ble visst brukt i større havner på kontinentet. Sto plotteren i Differental GPS modusen fikk vi problemer med GPS signalet, synes jeg å huske. Takk for svar. Husker du hvor i menyen jeg kunne slå av radaroverlegg? det er ingen radar på båten. mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.