Jump to content

Løsna vantskruar/strekkfiskar som ikkje har vore justert på 16 år

Ask

Recommended Posts

Hei

Eg lurar på å ta av masta til hausten. Dette for vedlikehald, skifte av ståande rigg, kablar etc.

Båten er ein FP, Athena 38 cat.

Sist eg justerte sidevanta var i Biscaya i 2004, og eg fryktar at vantskruane har grodd fast.

Vantskurane synest å vera av fornikla bronse, men det er eg ikkje sikker på.

Eg ser ingen grunn til å skifta vantskruane berre for å skifta dei.

Eg lurar på å spraya gjengene med 5-56 kvar gang eg er i båten dei neste månadane, og følja  opp med vantolja etterpå.

Deretter skru ein halv tørn fram og tilbake til eg er viss på at gjengene ikkje blir øydelagt.

Er det betre måtar å gjera dette på?

Eg er takksam for svar.

Ask

Nei, det må vel være en probat måte å gjøre det på. Kanskje litt forsiktig varming av hylsen med en liten propanbrenner, en liten lunk, vil vel også hjelpe på. Hulda har strekkfisker der spindlene er i rustfritt stål, mens hylsene er i forniklet bronse. Regner med at du i så fall har tilsvarende. Husker ikke akkurat pris, men de strekkfiskene er svindyre. Jeg har 10 slike i riggen. Frister ikke å skifte bare fordi de er gamle.

Det er overhangande fare for at gjengene skjærer seg hvis man strammar strekkfiskane med vesentlig belastning.  Det beste er å ta inn slakken i le under seilas.  Hvis du har strekkfiskar der "huset" er av bronse er det mindre sjanse for at dette skjer har eg høyrt.  Men først demontere, vaske i whitespirit e.l., smøre opp med strekkfiskeolje (Biltema har).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...