Bullebassen Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 Etter en vannlekkasje i vinter måtte vi lage nye takplater. De gamle var festet med borrelås...dette medførte at platene av og til løsnet i høy sjø. Finnes det gode alternativer som kan kjøpes, eller lages? Quote Link to post
Grand Banks jr Posted August 14, 2020 Share Posted August 14, 2020 Mine er festet med skruer. Originalt. Men det betinger tykkelse nok til skruer. Så ut til å være skrudd rett i glassfiber. Er gammel båt så er jo ganske tykt laminat i min, samt sikkert noe indre strukturell tykkelse i form av plank eller finér. Er skruer som er skrå, med en "pyntering " rundt. Holder godt. Har hengt i 40 år og truer ikke med å falle ned på noen måte ennå. Quote Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bullebassen Posted August 14, 2020 Author Share Posted August 14, 2020 Mulig det enkleste er det beste da?? Quote Link to post
Recommended Posts