Jump to content

Hvilken guffe til å feste ledninger på plast?

Reisatjukk

Recommended Posts

Ska sette et fjernlys på taket på hardtop, tar hull i tak, kabel gjennom tilpasset gjennomføring og ned.  Men ka bruker eg til å lime ledning med på undersiden av HT, som ser ok ut og holder? 

på en sjark eg hadde tidligere var det brukt noe gjennomsiktig guffe i klatter som kabel var presset inn i, så ut som gammel gjennomsiktig tyggis? 

men hva var den guffa?  

funke det evnt med tech7/ sika fc11 eller no? 

Ett alternativ er slike selvklebende baser som du så stikker strips i og stripser opp ledningene.

Ikke alle underlag de fester like godt på, så må av og til limes eller skrus.

https://www.jddutstyr.no/installasjons-materiell/strips-og-tape/feste-for-strips/?gclid=Cj0KCQjw7Nj5BRCZARIsABwxDKKy-epw05oY9vpyRTRJliiaRChJIWVEPPNF9aF25aoaYnveDqXCrQwaAny_EALw_wcB

Feste-for-strips-800x429.jpg

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Har limt mye kabel med smeltelim , men den ramler gjerne ned etter en stund..  Tror den vil løsne enda fortere i båt, med vibrasjon og temperatursvingninger...? 

Jeg tror jeg ville gått for minikanal : 
Schneider Minikanal 1 rom hvit PVC OL1220. Lengde 2,1 meter

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

@Bårdp anbefaler Multibond fra Biltema. Den har jeg ikke prøvd, men den er sikkert god iflg. Bårdp sine erfaringer.

Jeg har derimot brukt Bostik Maxibond extreme, og den bærer sitt navn med rette. Den sitter noe så ekstremt vanvittig godt, og det du limer siger ikke mens det herder.

Fåes kjøpt bl.a. hos Bygger`n.

Mener det var @Komodo som anbefalte dette stoffet da jeg skulle lime trelekter til taket (polyester med topcoat) i kabinen.

Om du limer ledninger direkte til undersiden av HT, eller limer kanaler til undersiden av HT, vil de garantert sitte med dette stoffet.

Min erfaring er at smeltelim er noe dritt til den bruken du har tenkt.

Redigert av Jannmar (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...