Lars H. Svart 15.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Mmen det er komfortabelt med tube når en ikke skal legge på lange "strimler". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bårdp Svart 15.August.2020 Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Ja enig i det men det var nå litt rart at 300ml var billigere en 70 ml. Men uansett er det nå ikke dyre saker. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.August.2020 Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Jeg har planer om å legge semi-fleksibelt panel på cockpittaket. Det skal i prinsippet ligge permanent, men jeg ønsker at det kan taes av for rengjøring av taket. Regner med at det lett samler seg mye skitt under et slikt panel(?). Hva med borelås og kanskje ingen skruer . . ?? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bårdp Svart 15.August.2020 Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Borrelås ute på en horisontal flate funker dårlig på vinterstid. De trekker vann og fryser og etter noen runder er de løsnet. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.August.2020 Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Bårdp skrev 41 minutter siden: Borrelås ute på en horisontal flate funker dårlig på vinterstid. De trekker vann og fryser og etter noen runder er de løsnet. Godt argument. Men båten min er tildekket om vinteren . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
willmasta Svart 15.August.2020 Link til dette innlegget Svart 15.August.2020 Jeg limte på to 60w paneler som ser veldig like ut som dine på seilbåt for et par mnd siden. Brukte tech 7. La en stripe i ytterkant rundt hele, og litt sikksakk i sentrum . Tenkte på punktliming, men ville stoppe vann og smuss fra å komme seg under panelet, derfor limte jeg hele veien rundt. Sitter godt fortsatt, var moderat sparsom med mengde tech7. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 willmasta skrev for 7 timer siden: Sitter godt fortsatt, var moderat sparsom med mengde tech7. Og dermed har vi fått svaret på at tec7 / MS-polymer ser ut til å bite i slike paneler. Da gjentar jeg min anbefaling av Bostik Maxibond Xtreme. Bruker du den så slipper du å legge på lodd fram til det har herdet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
blue moon Svart 16.August.2020 Link til dette innlegget Svart 16.August.2020 NilsPils skrev for 12 timer siden: Jeg har planer om å legge semi-fleksibelt panel på cockpittaket. Det skal i prinsippet ligge permanent, men jeg ønsker at det kan taes av for rengjøring av taket. Regner med at det lett samler seg mye skitt under et slikt panel(?). Hva med borelås og kanskje ingen skruer . . ?? Jeg festet mine panel med disse, meget bra type borrelås som tåler vær og vind. Orket ikke tanken på skruer og lim. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
Lars H. Svart 19.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 I tillegg til en skrue i hvert hjørne, ble det litt dobbeltsidig tape på langsidene. Det ser ut til å væe bra. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Navic II Svart 19.August.2020 Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 En tips, monter det i 3M dual lock "borrelås" det sitter som et skudd, og du kan evt ta de av igjen om du ønsker for rengjøring etc. ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2020 Nei, nå er panelene montert. Og der skal de få være så lenge de fungerer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.