Jump to content

Hva kan jeg bruke til å feste/lime to solcellepaneler på fordekket?

Lars H.

Recommended Posts

Jeg har planer om å legge semi-fleksibelt panel på cockpittaket. Det skal i prinsippet ligge permanent, men jeg ønsker at det kan taes av for rengjøring av taket. Regner med at det lett samler seg mye skitt under et slikt panel(?).

Hva med borelås og kanskje ingen skruer . . ??

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Jeg limte på to 60w paneler som ser veldig like ut som dine på seilbåt for et par mnd siden. Brukte tech 7. La en stripe i ytterkant rundt hele, og litt sikksakk i sentrum . Tenkte på punktliming, men ville stoppe vann og smuss fra å komme seg under panelet, derfor limte jeg hele veien rundt. Sitter godt fortsatt, var moderat sparsom med mengde tech7.

willmasta skrev for 7 timer siden:

Sitter godt fortsatt, var moderat sparsom med mengde tech7.

Og dermed har vi fått svaret på at tec7 / MS-polymer ser ut til å bite i slike paneler. Da gjentar jeg min anbefaling av Bostik Maxibond Xtreme. Bruker du den så slipper du å legge på lodd fram til det har herdet. 

NilsPils skrev for 12 timer siden:

Jeg har planer om å legge semi-fleksibelt panel på cockpittaket. Det skal i prinsippet ligge permanent, men jeg ønsker at det kan taes av for rengjøring av taket. Regner med at det lett samler seg mye skitt under et slikt panel(?).

Hva med borelås og kanskje ingen skruer . . ??

Jeg festet mine panel med disse, meget bra type borrelås som tåler vær og vind. Orket ikke tanken på skruer og lim.

FBFAF2C4-6EA6-4F17-8E01-D4054D422DE1.png

09 Sealine F37 - VP D4 260

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...