Jump to content

Ulykke i Bergen pokerrun

Knallipadden

Recommended Posts

I går var det Bergen Pokerrun. Været var fint med sol, men det blåste litt. Vindmåleren viste 7 m/s på Sotrabroen når jeg kjørte over den. På den 4 etappen traff en speedbåt en stor bølge slik at båten stupte nedi vannet og brakk i to. De ombord slapp med skrekken. Hva tenker folk om slike løp? Jeg syns det er fascinerende å se hestekrefter, tøffe båter, og så mye liv samlet på et sted. Det er et sirkus, og hele Bergen sentrum kokte. Når det er sagt er det ikke helt ufarlig å kjøre i høye hastigheter på sjøen, og når en gjeng med galninger er samlet kan man kanskje bli litt revet med. Løpet er ikke lukket så normale regler gjelder. 

I begynnelsen måtte båtene gå i minimum 70 knop for å kunnen delta. I senere år er grensen satt ned (i år var det 40 knop) . Det er ikke om å gjøre å kjøre fortest mulig. Man er innom ulike poster og trekker et kort. Den som har den beste pokerhånden når man kommer i mål har vunnet. 

https://www.nrk.no/vestland/bat-knakk-i-to-under-batlop-1.15123962

Her er video jeg tok når  båtene kom inn vågen etter løpet.  https://streamable.com/8mett8

(En del av båtene i videoen er tilskuere som har hengt seg på) 

Screenshot_20200816-104557~2.jpg

Redigert av Knallipadden (see edit history)

Jeg tenker at dette er sånn som kan skje i høy fart, og da er det viktig at man har hjelpen i nærheten slik som her. Det gikk akkurat så bra som det burde i en slik situasjon. Opplever pokerrun som velorganisert og at hjelpemannskaper ikke er langt unna om det trengs. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

S/Y Vega skrev for 4 timer siden:

Jeg tenker at dette er sånn som kan skje i høy fart, og da er det viktig at man har hjelpen i nærheten slik som her. Det gikk akkurat så bra som det burde i en slik situasjon. Opplever pokerrun som velorganisert og at hjelpemannskaper ikke er langt unna om det trengs. 

Helt enig. Verre hvis det skjer når man er alene. 

• 10 måneder senere...
andersb skrev for 2 timer siden:

Filmsnutt her 

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...