Jump to content

Yamaha 70hk går ikke på fullt turtall

Herwa17

Recommended Posts

Hei.

Har en eldre Yamaha 70hk som ikke vill gå på full gass. Det jeg har gjort er målt kompesjon på alle sylindrene(3 syl) alle ligger på ca 8,5bar. Kontrollert gnist på alle plugger(nye)??. Demontert og rengjort forgassere. Bensin pumpen lekker ikke igjennom på baksiden da jeg skrudde den av blokken å pumpet med håndpumpe. 

Noen som har noen tips videre på min frustrasjon??

Håper på tips?

Herwa17 skrev for 9 timer siden:

Går ikke høyere en 1900-2000 rpm, virker som tenningskutt

Har denne motoren et stag som går til området svinghjul og kontrollerer tenning, og som beveger seg sammen med spjellet på forgasser. 

Endel av de påhengere jeg har skrudd på, har en mekanisme for å sette tenningstidspunktet litt «tidligere» ved gasspådrag. (Advance system). 

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Herwa17 skrev for 11 timer siden:

Går ikke høyere en 1900-2000 rpm, virker som tenningskutt?

går den helt fint på tomgang og oppover, og så får veldig hakkete gange så snart du passerer 1900-2000?   

kjenner ikke til hvordan det er å bypasse temp sensoren, men ny koster $38 på boats.net 

Fint om du legger inn bilde av merkeskiltet 

Ikke helt sikker men mener de byttet fra mekanisk til elektronisk fortenningregulering på tidlig 90 tall en gang, ref det VegJoh skriver

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...